شناسهٔ خبر: 31101 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جاده کرج - چالوس لغزنده و برفی است/ برخورد با خودروهای فاقد زنجیر چرخ

ترافیک برف رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به کاهش محسوس دما و در پی آن بارش برف در اغلب مناطق کوهستانی این استان از مسافران خواست در جاده‌های کوهستانی بویژه جاده کرج - چالوس (کندوان ) با احتیاط رانندگی کنند و اعلام کرد داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سرهنگ جعفر محمدنژاد با اشاره به کاهش محسوس دما و در پی آن بارش برف در اغلب مناطق کوهستانی این استان از مسافران خواست در جاده‌های کوهستانی به‌ویژه جاده کرج - چالوس (کندوان ) با احتیاط رانندگی کنند.

وی با تاکید بر این که داشتن زنجیر چرخ الزامی است، افزود: هم اکنون طبق گزارش‌های دریافتی در مناطقی از این جاده مانند تونل کندوان، سیاه بیشه، پل زنگوله، هزارچم و حتی دزدبن شاهد بارش برف هستیم بنابراین سطح جاده‌ها لغزنده است.  

محمدنژاد با بیان اینکه «ماموران پلیس راه در این مسیر به طور دائم در حال گشت زنی و بازرسی هستند» تصریح کرد: با رانندگانی که بدون زنجیر چرخ رانندگی کنند برابر ضوابط برخورد می‌شود. در عین حال به رانندگان توصیه می‌شود قبل از تردد از این مسیر علاوه بر در اختیار داشتن این امکانات همچنین مواد غذایی کافی و‌ لباس گرم نیز به همراه خود داشته باشند.

رئیس پلیس راه مازندران بررسی و کنترل سیستم فنی، گرمایشی، ‌ روشنایی، برف پاک کن و عیب یابی نقص های احتمالی خودروها را از دیگر موارد ضروری دانست که رانندگان پیش از تردد از جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر این استان به ویژه کندوان باید به آن عمل کنند.

به گزاارش ایرنا رئیس ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز میزان درجه دمای کنونی این منطقه را حدود ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت که این میزان دما نسبت به روز گذشته حدود سه درجه کاهش داشته است.

کرمعلی اسدی گفت:‌ از ۲شب گذشته تاکنون شاهد ریزش برف دراین منطقه هستیم و این وضعیت طبق پیش بینی هواشناسی مازندران تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.  

حدود نیمی از مسیر ۱۸۰ کیلومتری جاده کرج - چالوس (کندوان) مربوط به حوزه مازندران است.

نظر شما