شناسهٔ خبر: 31136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نابودی ۱۹۰ اصله نخل توسط عاملان سودجو در گراش

تصرف اراضی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان از قطع و نابودی قریب به ١٩٠ اصله نخل توسط عاملان سودجو در گراش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، سلمان مهرابی، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان با اعلام این خبر عنوان کرد: براساس گزارش مردمی مبنی بر تخریب دو نخلستان دایر در محدوده شهر گراش توسط افرادی  با نیت سوء، در اسرع وقت و ضمن هماهنگی ‌های لازم  و در معیت مرجع قضایی شهرستان گراش و فرماندهی یگان حفاظت اراضی اداره كل راه و شهرسازی لارستان از این دو محل بازدید صورت گرفت و متاسفانه مشاهده شد گزارش واصله صحیح و تخلف در این خصوص مشهود و محرز است. هر چند متخلفین با انجام اقداماتی سعی در برچیدن و مستور نمودن آثار تخلف خود داشتند اما با رجوع به تصاویر ماهواره‌ای چند دوره متوالی و وضع موجود و همچنین بقایای به‌جا مانده تشخیص موضوع را امکان‌پذیر کرد.

وی عنوان کرد: با بررسی‌های تطبیقی صورت گرفته متاسفانه بیش از  ۱۵۰۰۰ متر مربع از نخلستان‌های مذكور كه در اراضی حاشیه جنوبی بلوار خلیج فارس  واقع شده‌اند  در دو نقطه مجزا به طور كامل توسط این دو باغدار نابود شده است.

مهرابی در ادامه خاطرنشان کرد:  كاربری بخش اعظمی از اراضی مذكور در طرح جامع شهر نیز به صورت باغ تثبیت شده و حسب قانون هر نوع تغییر كاربری باغات در مساحت فوق الذكر، مغایرت اساسی طرح محسوب شده و ممنوع است.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان گفت: مستندات تخلف صورت گرفته سریعا به مراجع قضایی ارجاع و گزارشات وضعیت سابق و  فعلی اراضی مذكور نیز جهت صدور حكم ضمیمه پرونده  شده  و تمام تلاش ما بر این است كه ضمن رصد این تخلفات منفعت طلباته مانع از اقدامات مشابه شویم همچنین همت عمومی را می‌طلبد كه فضاهای سبز خصوصی و عمومی واقع در محدوده و حریم شهرها طبق قانون و مقررات موجود حفظ شود وبدیهی است كه در این موارد با متخلفین برخورد خواهد شد. این در حالی است كه وظیفه حفظ و حراست از فضاهای سبز واقع در محدوده شهرها و پی‌گیری‌های قضایی جهت مجازات متخلفین در این خصوص بر عهده شهرداری است.

نظر شما