شناسهٔ خبر: 31178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

رصد روند اجرای عملیات ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه

پروژه راه‌آهن مراغه- ارومیه عملیات زیرسازی قطعه ۵ پروژه ملی ساخت راه‌آهن – مراغه حدفاصل شهرهای نقده تا ارومیه رو به اتمام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از روند اجرای پروژه ملی ساخت راه‌آهن – مراغه گفت: روند اجرای عملیات ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه به طور منظم رصد شده و تصمیمات لازم جهت رفع موانع تکمیل این طرح اتخاذ می‌شود.

داریوش نصر با اعلام اینکه ۲۲ کیلومتر از سمت شهر ارومیه و ۱۳ کیلومتر از سمت شهر نقده آماده ریل‌گذاری است، ادامه داد: احداث تقاطع‌های راه روستایی در طول خط ریلی نقده تا ارومیه از ملزومات اجرای عملیات ریل‌گذاری قطعه پنج پروژه ملی ساخت راه‌آهن – مراغه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس توافقات انجام شده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مقرر شده که روند احداث تقاطع‌های راه روستایی با خط ریلی نقده- ارومیه تسریع یابد.

نصر از آماده‌سازی تقاطع غیرهمسطح محمدیار برای اجرای عملیات ریل‌گذاری در خط راه‌آهن نقده- ارومیه خبر داد و گفت: پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح محمدیار جزء قطعه پنج الف طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه است که به منظور شتاب در تکمیل این پروژه مقرر شد با تجهیزات ایمنی راه‌بند برای ریل‌گذاری آماده‌سازی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح محمدیار با نظارت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود، افزود: این پروژه در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال برای اتمام این تقاطع و دیگر گالری اعتبار مورد نیاز است.

نصر یادآور شد: یک تیم کارشناسی و تخصصی پس از سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جهت حل و فصل و پیگیری مشکلات پروژه ملی احداث راه‌آهن مراغه – ارومیه تشکیل شد و باعث شد عملیات ساخت در تمامی قطعات باقی‌مانده این طرح فعال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و نماینده مجری کل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در آذربایجان‌غربی از ایستگاه راه‌آهن ارومیه و عملیات ساخت راه‌آهن نقده- ارومیه بازدید کردند.

نظر شما