شناسهٔ خبر: 31187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

تخصیص به‌موقع اعتبارات مصوب در سفر رهبری/ پیشتازی شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان کرمانشاه نسبت به کشور

عبد اله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه می‌گوید: تخصیص به‌موقع اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه، علاوه بر رشد و جهش عمرانی دیگر حوزه‌های تحت مدیریت این اداره، شاخص آسفالت راه‌های روستایی را نسبت به عدد کشور کماکان بالاتر قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبدالله بهادری در این خصوص تصریح کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده، اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی حتی در نقاط صعب‌العبور و کوهستانی هم تا زمانی که شرایط جوی اجازه دهد بی‌وقفه در حال اجراست.

وی افزود: اگر از پروژه‌های تکمیلی عبور کنیم در حال حاضر محور شرکان در حوزه شهرستان پاوه با طول ۴/۵ کیلومتر بیش از ۸۵ درصد رشد داشته که با اتمام آن در خرداد ۹۶ بیش از ۱۰۱ خانوار را در منطقه کوهستانی اورامانات از تردد در راهی بهسازی شده و آسفالته بهره‌مند خواهد کرد.

بهادری در ادامه به پیشرفت قابل‌قبول پروژه‌ترمیم و روکش محور نهرابی – شایگان شهرستان روانسر هم نسبت به زمان آغاز عملیات اشاره کرد و گفت: این محور به طول ۱۰ کیلومتر نقش مهمی در اتصال شهرستان کرمانشاه – روانسر – جوانرود به شهرستان ثلاث باباجانی ایفا می‌کند و با روکش آن مخصوصاً عبور و تردد کامیون‌های تجاری مرزهای موجود به مرکز استان را بسیار آسان و امن خواهد کرد.

این در حالی است که در شرق استان در شهرستان کنگاور هم عملیات‌ ترمیم و روکش محور نهاوند - قارلق هم به طول ۴ کیلومتر که از مهرماه امسال شروع شده بود، در اواخر آبان ماه به پایان رسید.

شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان کرمانشاه در ۶ ماهه نخست سال عدد ۶۳/۳۵ را ثبت کرد که بالاتر از عدد کشوری این مهم در عدد ۵۰/۹۷ بود.

رشد قابل‌قبول این مهم و اجرای بی‌وقفه پروژه‌ها در ۶ ماهه دوم سال تا پایان سال ۹۵ چشم به عدد ۶۹/۲ دارد که با این شرایط کماکان بالاتر از شاخص کشوری خواهد بود.

نظر شما