شناسهٔ خبر: 31210 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمان مطرح کرد؛

آینده نگر نبودن مسئولان علت ریشه‌ای حاشیه‌نشینی در سراسر کشور

نشست استاندار کرمان در نشست حاشیه نشینی استان کرمان با تاکید بر تبعیت از قانون برای رفع حاشیه نشینی گفت: اگر با حاشیه نشینی مبارزه می کردیم، دیگر امروز معضل حاشیه نشینی در کشور وجود نداشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا رزم حسینی" استاندار کرمان در ستاد استانی بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: پدیده حاشیه نشینی در کشور، معلول، علت های زیادی است.

وی با بیان این مطلب که اگر علت ها را شناسایی می کردیم دیگر شاهد حاشیه نشینی نبودیم، تصریح کرد: براساس ظرفیت های مبارزه با حاشیه نشینی و زمین خواری در استان کرمان صورت گرفت بطوریکه همه دستگاه های مربوط در این راستا گام موثری برداشته و اکنون ساخت غیر مجاز در سطح استان بسیار کاهش یافته است.

استاندار کرمان ادامه داد: می توانستیم راحت طلبی را انتخاب و مبارزه با زمین خواری را انجام نمی دادیم، اما دستگاه های استان به این مساله ورود پیدا کرده اند، عنوان کرد: طبق قانون اگر با حاشیه نشینی مبارزه می کردیم، دیگر امروز معضل حاشیه نشینی در کشور وجود نداشت.

وی گفت: بحث ساماندهی محله ها وجود دارد اما این ساماندهی نباید به گونه ای باشد که مشوقی برای سایر افراد گردد و باعث گسترش حاشیه نشینی شود.

ایسنا از قول رزم حسینی نوشت: طرح نجات مبتنی بر اجرای وظایف ذاتی دستگاه ها در محلات می باشد، که از آن غافل شده اند، در استان کرمان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: از آنجایی سیاستهای کاهش آسیب های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، بنابراین در یک محله شهر بدون اعتبارات دولتی اقداماتی را انجام داده ایم و انتظارمان از وزارت خانه عدالت را در توزیع منابع رعایت نمایند، همچنین باید مدنظر داشت که اگر استان هایی اقداماتی را انجام می دهند، نشان دهنده این نیست که به تسهیلات و حمایت دولت نیاز ندارد.

استاندار کرمان با طرح این سول که اکنون چه کسی پاسخگوی پدیده حاشیه نشینی می باشد؟ ابراز کرد: جمعیتی که در این محلات زندگی می کنند، سطح کیفیت زندگی آنها بسیار پایین است.

وی در پایان با تاکید بر آنکه باید علت ها و معلول ها را برای مبارزه با حاشیه نشینی شناسایی نمود، خاطر نشان کرد: منابع دولتی با کاستی هایی روبرو می باشد، اما باید عدالت در توزیع تسهیلات را مد نظر قرار دهند./

نظر شما