شناسهٔ خبر: 31223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران در سمنان اعلام کرد:

تشکیل کمیسیون بررسی سوانح در راه‌آهن جهت پیگیری علت سانحه/ انتقال ۱۰۳ مجروح به بیمارستان

درجمع وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از تشکیل کمیسیون بررسی سوانح در راه‌آهن جهت پیگیری علت سانحه خبر داد و گفت: تمام صحبت‌هایی که بین لوکوموتیوران و مرکز کنترل صورت می‌گیرد همه به صورت ضبط شده وجود دارد که قطعا باید جهت پیدا کردن علت حادثه از نوار پیاده شود تا ببینیم چه گفت‌وگو و علائمی بین افراد مبادله شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی با حضور در جلسه کمیته بحران استان سمنان جهت پیگیری علت وقوع حادثه برخورد دو قطار و رسیدگی به وضعیت مجروحین در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این حادثه همچنان که در رسانه‌ها عنوان شده است از تصادف دو قطار پشت سر هم صورت گرفته که قطار اولی توقفی قبل از ایستگاه هفتخوان در سمنان داشته و قطار بعدی به آن برخورد کرده است.

وی در ادامه افزود: من به محض اینکه خبر را دریافت کردم دستور تشکیل کمیسیون بررسی سوانح در شرکت راه‌آهن را دادم تا به جزئیات این سانحه رسیدگی کند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: تمام صحبت‌هایی که بین لوکوموتیوران و مرکز کنترل صورت می‌گیرد همه به صورت ضبط شده وجود دارد که قطعا باید از نوار پیاده شود تا ببینیم چه گفت‌وگو و علائمی بین افراد مبادله شده است.

وی با بیان این مطلب که با اجرای سیستم‌های اتوماتیک در سه سال اخیر همچین حوادثی در کشور نداشته‌ایم گفت: ما با این سیستم تقریبا توانسته بودیم وضعیت ایمنی را در این محور که شلوغ‌ترین محور ريلي ایران است در وضعیت نسبتا خوبی قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه درحال حاضر کمیسیون بررسی سوانح باید در این خصوص اظهار نظر کند گفت: در جلسه کمیته بحران سمنان به وضعیت مجروحان رسیدگی کردیم. براساس گزارش‌های ارائه شده از ۱۰۳ مجروحی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند اکثرا به صورت سرپایی مداوا و مرخص شده‌اند و تنها ۱۸ نفر در دامغان و ۸ نفر در سمنان باقی مانده‌اند.

آخوندی اضافه کرد: تعدادی از متوفیان امروز به سمنان منتقل شده‌اند، در این رابطه باید با مقام قضایی و پزشک قانونی صحبت کنیم چرا که تعدادی از این متوفیان از استان آذربایجان شرقی در این قطار بودند و باید با اجازه مقام قضایی به تبریز منتقل شوند.

آخوندی با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون درحال عزیمت به سمت بیمارستان و عیادت از مجروحین این حادثه هستم گفت: امیداوارم بتوانیم نهایت کمک را به خانواده این عزیزان داشته باشیم. با توجه به گزارش‌ها تمامی خانواده‎ها چه مجروحین و چه متوفیان بیمه بوده‌اند و تمامی مراحل درمانی مجروحان از طریق بیمه در حال انجام است.

این مقام مسئول در خصوص آمار کشته‌شدگان نیز بیان کرد: هنوز آمار دقیقی از متوفیان حادثه اعلام نشده است چرا که تعدای از سالن‌هايی که دچار آتش‌سوزی شده‌اند در حال جابه جایی هستند که به محض مشخص شدن از طریق روابط عمومی راه‌آهن اعلام خواهد شد.

وی در پایان خبر داد: عملیات بازگشایی مسیر در حال انجام بوده و تا پایان امشب باز خواهد شد./

نظر شما