شناسهٔ خبر: 31305 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

کوچکی نژاد مطرح کرد:

عذرخواهی مدیران راه‌آهن شایسته‌ بود/ لزوم پرهیز از ایجاد جو کاذب

جبار کوچکی‌نژاد یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی عذرخواهی مدیرعامل راه‌آهن از مردم و کناره‌گیری وی را اقدامی «شایسته و بموقع» توصیف کرد و گفت: نباید با تندروی و ایجاد جو کاذب مانع شناسایی مقصران اصلی حادثه برخورد قطارها در استان سمنان و تحلیل وضعیت شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي جبار کوچکی نژاد درباره حادثه ریلی ایستگاه هفت خوان استان سمنان که پنجم آذرماه رخ داد، افزود:‌ عذرخواهی مدیرعامل راه‌آهن از مردم و استعفای وی افزون بر اینکه از شتابزدگی مخالفان می‌کاهد، باعث می‌شود فرهنگی در کشور به وجود بیاید که افراد، مسوولیت اشتباه سازمان خود را گردن بگیرند.

کوچکی نژاد تاکید کرد باید جلو تکرار حادثه‌های دلخراش این چنینی گرفته شود و گفت: بررسی و شناسایی مقصران اصلی حادثه وظیفه اصلی مجلس است و کسی نباید با سیاسی و غبارآلود کردن فضا، حق مردم را پایمال کند.

وی حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون مربوطه برای پاسخگویی را موثر دانست و ادامه داد: خواهان شفاف‌سازی در وضعیتی آرام هستیم و می‌خواهیم مقصران اصلی حادثه را شناسایی کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد نمایندگان حق سوال و استیضاح دارند که یک رویه طبیعی به شمار می رود و نباید دستخوش بزرگ ‌نمایی و سوء استفاده‌های جناحی و سیاسی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، سانحه برخورد قطارهای تبریز- مشهد و مشهد- سمنان با یکدیگر ساعت هشت صبح جمعه پنجم آذرماه در محدوده ایستگاه هفت خوان استان سمنان رخ داد که شماری از واگن ها از خط خارج یا دچار آتش سوزی شدند و ۴۲ نفر از مسافران و ماموران قطار جان خود را از دست دادند.

مسئول کمیته ویژه بررسی حادثه برخورد دو قطار در استان سمنان این هفته اعلام کرد: براساس بررسی های انجام شده مقصر اصلی حادثه سمنان مامور و متصدی سی.تی.سی (کنترل ترافیک) ایستگاه شاهرود است.

اکبر ترکان گفت: بررسی همه جوانب این حادثه نشان می دهد علت وقوع حادثه، خارج کردن قطار از حالت کنترل خودکار بوده است که آن را به حالت کنترل دستی گذاشته بودند.

وی اعلام کرد عمدی در این کار وجود نداشته و خطای حرفه ای صورت گرفته است.

نظر شما