شناسهٔ خبر: 31398 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شد؛

ممنوعیت اقدامات اجرایی در عرصه و حریم ارگ علیشاه/ تعمیر و مرمت بناهای موجود بر اساس ضوابط با سازمان میراث‌فرهنگی است

پیروز حناچی در نامه‌ای ۳ بندی تصمیمات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران درباره ارگ علیشاه به استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ممنوعیت اقدامات اجرایی در عرصه و حریم ارگ علیشاه ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به دبیری پیروز حناچی درباره ارگ علیشاه در جلسه مورخ۹۵.۸.۲۴ ضمن استماع گزارش سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري پيرامون اقدامات اجرايي در عرصه و حريم ارگ عليشاه و تخريب‌هاي انجام پذيرفته مقرر نمود:

۱- نظر به اينكه خاكبرداري و اقدامات اجرايي جهت احداث پاركينگ و مستحدثات موجود بدون طي مراحل قانوني و صدور پروانه موجب تخريب عرصه و تزلزل بنيان ارگ عليشاه شده است، هر گونه مداخله از جمله خاكبرداري، تخريب و نوسازي در عرصه و حريم ارگ عليشاه و بناي فتح اله‌يف ممنوع و تعمير و مرمت بناهاي موجود صرفاً  بر اساس ضوابط مصوب حرائم سازمان ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري و تحت نظارت اين سازمان مجاز خواهد بود.

۲- انجام هرگونه عمليات عمراني در حريم بناهاي مذكور منوط به طي مراحل قانوني و كسب مجوز و با نظارت كامل سازمان ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري كشور خواهد بود.

۳- مكانيابي پاركينگ مورد نياز با رعايت ضوابط و مقررات شهرسازي و معماري در خارج از عرصه و حريم ارگ و بناي فتح اله يف در كميسيون ماده ۵ شهر تبريز انجام پذيرد. /

نظر شما