شناسهٔ خبر: 31414 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یزدانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

راه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی شهر جدید بینالود/ مشارکت ۵۰ درصدی در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب

حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شهر جدید بینالود از راه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی این شهر جدید خبر داد و گفت: قطعا این طرح در جذب متقاضیان برای سکونت در بینالود تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

حمیدرضا یزدانی در گفتگو با خبرنگا پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت شهر جدید بینالود بیان کرد: با توجه به تعهداتی که درخصوص ارتقای سیستم ناوگان حمل و نقل برون‌شهری در این منطقه داشتیم موفق به راه‌اندازی سیستم اتوبوس‌رانی این شهر جدید شدیم که قطعا در جذب متقاضیان برای سکونت در بینالود تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

یزدانی در ادامه اضافه کرد: همچنین با توجه به کمبود شدید آب و سایر مشکلات آب و فاضلاب در بینالود تفاهم‌نامه‌ای را به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان با شرکت آب و فاضلاب به امضا رساندیم که بر اساس این قرارداد ۵۰ درصد هزینه هر پروژه تامین آبی که اجرا می‌شود از طریق تهاتر زمین و مسکن از سوی شرکت عمران شهر جدید بینالود تامین می‌شود.

به گفته وی امید است با اجرای این طرح ظرفیت شبکه آب این شهر جدید از ۳۵ لیتر به ۲۲۰ لیتر افزایش یابد.

مدیرعامل شهر جدید بینالود همچنین بیان کرد: خوشبختانه در حوزه پروژه‌های عمرانی موفق به اجرای آسفالت تمامی معابر سایت مسکن مهر شده و قصد داریم این برنامه را تا پایان سال ادامه دهیم.

یزدانی در ادامه سخنان خود از اجرای سایر طرح‌های روبنایی و احداث پارک نیز در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به کمبود منابعی که در این حوزه داریم امیدواریم بتوانیم از طریق راهکارهای اندیشیده شده اعم از تهاتر اراضی، گام مؤثری در این بخش برداریم.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که تا کنون از ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر این شهر یک‌هزار  و ۶۱۱ واحد آن به افتتاح رسیده است گفت: درحال حاضر ۲۸۰ واحد افتتاح شده فاقد متقاضی بوده و از طرف دیگرشاهد وجود ۱۳۰ متقاضی هستیم که واحدهایشان افتتاح نشده است. هم‌اکنون مهمترین مشکل در بلوک‌هایی وجود دارد که یا به طور کامل متقاضی ندارند و یا متقاضیان آورده‌های خود را تکمیل نمی‌کنند تا  پروژه هر چه سریعتر تکمیل و واگذار شود.

به گفته یزدانی تا زمانی که میزان تسهیلات این واحدها افزایش پیدا نکرده و یا آورده‌ها تکمیل نشود احتمال افتتاح در این بخش بسیار ضعیف خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد که به منظور پیگیری این موارد کارگروهی متشکل از ۱۳۰ نفر تشکیل شده تا هرچه سریعتر به این مسئله رسیدگی کنند./

نظر شما