شناسهٔ خبر: 31432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر باند دوخط محور مهنه - گناباد/ آغاز عملیات ساخت قطعه دوم و دستور مناقصه قطعه پایانی

افتتاح وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح یک قطعه از محور مهنه- گناباد به طول ۱۰ کیلومتر در استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران از کلنگ‌زنی قطعه دیگری از محور مهنه - گناباد به طول ۱۰ کیلومتر خبر داد و گفت: دستور برگزاری مناقصه قطعه پایانی به طول ۱۵ کیلومتر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی امروز با حضور در مراسم افتتاح قطعه یک محور مهنه- گناباد در استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما هم‌اکنون در محور مهنه به سمت شهرستان گناباد هستیم، خوشبختانه این محور تا مقصد مشهد پیوسته به صورت دوخطه (دو باند رفت و دو باند برگشت) بود و تنها بخش باقی مانده ۳۵ کیلومتر بین مهنه و گناباد بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: امروز عملیات اجرایی ساخت بزرگراه ۱۰ کیلومتر از این مسیر به پایان رسید و از سوی دیگر عملیات ساخت ۱۰ کیلومتر دوم با اعتبار ۷۵ میلیارد ریالی نیز آغاز شد که قرار است تا ۱۲ ماه آینده این قطعه نیز تکمیل و به شبکه بزرگراهی استان متصل شود.

آخوندی با بیان اینکه با بهره‌برداری قطعه دوم تنها ۱۵ کیلومتر دیگر از این مسیر باقی‌ خواهد ماند گفت: در این سفر دستور برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار قطعه بعدی را داداه‌ایم تا هرچه زودتر این محور تکمیل و دغدغه قدیم ساکنان این منطقه مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با تأکید براینکه قطعه اول محور مهنه- گناباد در ۹ ماه اجرا و تکمیل شده است، بیان کرد: در بازدیدی که از ۱۰ کیلومتر افتتاحی داشتیم خوشبختانه سرعت ساخت محور خوب بود. امیدواریم پیمانکاری که برای ۱۰ کیلومتر دوم در مناقصه برنده شده است نیز با سرعت بالا و در کوتاه‌ترین مدت زمان پروژه را پیش ببرد.

عملیات اجرایی قطعه یک محور مهنه- گناباد از دی ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شده و به مدت ۹ ماه اجرایی شده است، این قطعه دارای طولی ۱۰ کیلومتری و عرضی ۱۱ متری بوده و برای احداث آن هزینه‌ای ۱۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

براساس این گزارش وزیر راه و شهرسازی قطعه اول محور بجستان- فردوس به طول ۶ کیلومتر، عرض ۱۱ متر و هزینه‌ای بالغ بر یکصد میلیارد ریال را به صورت همزمان و نمادین افتتاح کرد./

نظر شما