شناسهٔ خبر: 31445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت؛

رئیس جمهور دو پروژه بزرگراهی خراسان رضوی را افتتاح کرد/ ارائه گزارش پروژه‌ها از سوی آخوندی

افتتاح افتتاح دو پروژه عمرانی به طول ۱۶ کیلومتر امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در خراسان رضوی انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی قطعه اول دو محور گناباد- مهنه و بجستان – فردوس در استان خراسان رضوی ضمن توضیحات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی توسط حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی از طریق ویدئو کنفرانس به افتتاح رسید.

آخوندی در این مراسم در خصوص این دو طرح عمرانی بیان کرد: خوشبختانه امروز ۱۰ کیلومتر از مسیر گناباد – مهنه در شهرستان گناباد که خواسته مردم این منطقه به شمار می‌رفت را آماده افتتاح داریم. همچنین ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور نیز امروز کلنگ‌زنی شده  و دستور آغازعملیات اجرایی آن صادر شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه این محور در کل به طول ۳۵ کیلومتر بوده و با اجرای ۱۰ کیلومتر قطعه دوم ۱۵ کیلومتر آن باقی می‌ماند گفت: تلاش است طی چند ماه آینده مناقصه این بخش نیز انجام و در نهایت تمام مسیر از گناباد تا مشهد به صورت یکپارچه به بزرگراه تبدیل شود.

آخوندی همچنین تأکید کرد: محور دیگری که در گناباد برای مردم بسیار مهم است از بجستان به سمت فردوس بوده که در این مسیر نیز ۱۲ کیلومتر را به صورت بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: ۶ کیلومتر این قطعه در روزهای گذشته و ۶ کیلومتر دیگر آن امروز به افتتاح رسیده  که قصد داریم ۱۶ کیلومتر باقی‌مانده را در سفر بعدی به استان خراسان جنوبی رسما افتتاح کنیم.

دکتر روحانی نیز در این مراسم ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولین در تلاش برای احداث محورهای مواصلاتی در کشور دستور افتتاح دو طرح عمرانی واقع در شهر گناباد خراسان رضوی را از طریق ویدئو کنفرانس صادر کرد و گفت: با توسل به روح امام هشتم (ع) بهره‌برداری از باند دوم بزرگراه محورهای مهنه – گناباد  و بجستان – فردوس را آغاز بفرمایید.

لازم به ذکر است که این دو پروژه که از طرح‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور محسوب می‌شوند دارای  ۱۶ کیلومتر طول قابل افتتاح بوده و هزینه‌ای برابر با ۲۳۵ میلیارد ریال صرف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش‌، قطعه یک محور مهنه- گناباد که از دی ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شده است به مدت ۹ ماه اجرایی شده و با طولی ۱۰ کیلومتری و عرضی ۱۱ متری هم‌اکنون قابل بهره‌برداری است./

نظر شما