شناسهٔ خبر: 31462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ورود موج بارشی جدید در کرستان/ هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر

باران موج بارشی که از شامگاه چهارشنبه آسمان کردستان را فرا گرفته بود همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود که این بارش ها به صورت برف و باران تا روز شنبه نیز همچنان تداوم داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر بارش پائیزی کردستان امسال با تاخیر بیشتری نسبت به سال‌های گذشته آغاز شد و همانطور که اداره‌کل هواشناسی کردستان اعلام کرده بود از شامگاه چهارشنبه، آسمان سراسر استان تحت تاثیر موج بارشی قرار گرفت.

با ورود این امواج بارشی به استان کردستان، هم اکنون نیز بارش‌ها به صورت برف و باران در سراسر استان ادامه دارد ولی وزش باد شدید به اکثر مناطق این استان طی روز گذشته و امروز هم گزارش شده است.

طی روز گذشته شدت بارش ها در شهرستان‌های بانه و مریوان بیش از سایر نقاط استان کردستان بوده است و به همین دلیل هم اکثر معابر این دو شهر نیز با آب گرفتگی شدید مواجه شده است و حتی در مواردی تردد مردم و وسائل نقلیه در این دو شهر با مشکل مواجه شد.

روز گذشته بارش‌ها در ارتفاعات استان کردستان نیز به صورت برف بود تا جایی که کولاک در اکثر گردنه‌های صعب‌العبور این استان گزارش شده و حتی گردنه تته در مسیر جاده سروآباد به پاوه نیز به دلیل شدت بارش‌ها مسدود شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سروآباد با اشاره به بارش برف در این شهرستان و کولاک در گردنه‌های صعب العبور، از مسدود شدن گردنه تته در مسیر سروآباد – پاوه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

محمد درگاهی با اشاره به ارتفاع قابل توجه بارش برف در این گردنه و همچنین در راستای توجه به ایمنی مسافران عبور در این مسیر، بیان کرد: گردنه تته به دلیل ارتفاع بسیار بالا هر ساله با اولین بارش برف مسدود می‌شود و تا اوایل فصل بهار همچنان بسته خواهد ماند.

از سوی دیگر گزارش اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می‌دهد که بارش‌های مستمر و متناوب برف و باران در این استان تا صبح روز شنبه ادامه خواهد داشت و در کنار این مهم وزش باد نیز در این استان شرایط جوی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به شرایط و وضعیت جوی این استان، بیان کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی این موج شامل بارش برف و باران بوده و با رعد و برق، وزش باد و در اکثر نقاط بویژه نواحی غربی با آبگرفتگی معابر شهری و روستایی همراه است.

محمد طالب حیدری با بیان اینکه همچنین این امواج فعال بارشی با مه گرفتگی و کاهش دید بخصوص در جاده‌ها و گردنه‌ها همراه خواهد بود، گفت: شدت فعالیت این سامانه بارشی تا بعدازظهر روز جمعه ادامه دارد اما تا صبح روز شنبه تمامی نقاط استان کماکان با بارش برف و باران همراه است.

وی به وضعیت بارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کردستان اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان بارش از شامگاه چهارشنبه تا امروز در استان مربوط به دزلی در شهرستان سروآباد با۵۱ میلی متر، سلین کامیاران با ۵۱ میلی متر، شهر سروآباد با ۴۱ میلی متر و بانه با ۳۸ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به وضعیت بارش برف در ارتفاعات استان کردستان اشاره کرد و افزود: این موج بارشی در برخی نقاط استان همانند بانه، حاجی ممدان سقز و هزارکانیان با بارش برف همراه بوده است که البته گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی سطح استان نشان می‌دهد که میزان بارش برف در شهرستان بانه ۶ سانتی متر بوده است.

وی با اشاره به شرایط و وضعیت جوی استان کردستان طی روزهای آینده، یادآور شد: با خروج این موج بارشی از استان کردستان که طی روز شنبه و از بعد از ظهر صورت می‌گیرد، وضعتی هوای استان تا روز دوشنبه پایدار خواهد بود و شرایط خاص جوی را نخواهیم داشت.

در حال حاضر بارش باران در سنندج مرکز استان کردستان با وزش باد شدید همراه است ولی در دیگر شهرستانهای استان کردستان به ویژه بانه، مریوان، سروآباد و کامیاران بارش ها با شدت بیشتری ادامه دارد.

بر اساس اعلام پلیس راه کردستان به غیر راه ارتباطی سروآباد پاوه در گردنه تته، دیگر مسیرهای عبور استان بازد است و تردد در آنها جریان دارد.

پلیس راه کردستان از رانندگان وسائل نقلیه ای که قصد تردد در جاده های این استان را دارند، خواست که به دلیل لغزنده بودن جاده ها با احتیاط کامل رانندگی کنند./

نظر شما