شناسهٔ خبر: 31477 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در مراسم بزرگداشت وارطان عنوان کرد:

برگزاری ۱۲۰ رویداد حرفه‌ای در خانه گفتمان شهر و معماری/ خریداری ۱۲۱ بنای ارزشمند کشور در سه سال اخیر

نشست مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران درمراسم بزرگداشت معمار معروف وارطان هوانسیان گفت: براساس گزارش‌های موجود تا کنون بیش از ۱۲۰ رویداد حرفه‌ای، فرهنگی و هنری در این فضا برگزار شده که خود گویای ارزش ایجاد این خانه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم بزرگداشت معمار معروف وارطان هوانسیان با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و همچنین بیش از ۵۰۰ کارشناس، متخصص، معمار و دانشجوی رشته معماری و شهرسازی در خانه گفتمان شهر و معماری برگزار شد.

بازدید از نمایشگاه معماری وارطان، فروش کتب، تمبر و آثار یادبود وارطان، سخنرانی حمیدرضا ناصرنصیر با عنوان خانه‌ای از وارطان برای شهر و معماری، نمایش فیلم مستند آرشیتکت وارطان ساخته خسرو سالاریان، سخنرانی بیژن شافعی با عنوان مدرنیزم وارطان و اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان ارمنی از جمله برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود که روز جمعه ۱۲ آذرماه در خانه وارطان به انجام رسید.

در این مراسم همچنین از ایزدی به دلیل همت بالا برای نجات خانه وارطان به عنوان یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی معاصر معماری، سونیک هوانسیان برادرزاده معمار وارطان هوانسیان و سایر معماران و کارشناسانی که در گردآوری مستند و مطالب و طندگی این معمار ارزشمند تلاش کرده بودند قدردانی شد.

ایزدی در این مراسم طی سخنرانی ضمن تشکر از برگزارکنندکان این مراسم بیان کرد: بدون شک نجات این خانه مرهون تلاش تمامی عزیزان و همکارانی است که همت کرده و در خرید این بنا به ما کمک کرده‌اند.

وی در ادامه با تأکید براینکه قطعا حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی در این راه کمک بزرگی بوده است گفت: طی سه سال اخیر نزدیک به ۱۲۱ بنای ارزشمند در کل کشور خریداری شده که امید داریم بتواند راهی برای نجات و حفظ آثار ارزشمند در کشور باشد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه ضمن قدردانی از نمایندگان ۱۲ انجمن صنفی که در خریداری و تبدیل این بنا به یک خانه گفتمان شهر و معماری تلاش کردند گفت: براساس گزارش‌های موجود تا کنون بیش از ۱۲۰ رویداد حرفه‌ای، فرهنگی و هنری در این فضا برگزار شده که خود گویای ارزش ایجاد این خانه خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم همه با کمک یکدیگر کاری کنیم تا این اندک کاری که آغاز شده همانند قطره‌ای تولید موج کرده و به جریانی تبدیل شود تا این ثروت‌های کشورمان به یادگار برای همه ما و نسل‌های آینده نیز ماندگار باشد.

وی در پایان تأکید کرد: بدون هرگونه تملقی باید بگویم که تمام این جریان مرهون حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی بوده و این لوح بدون شک شایسته وی خواهد بود.

نظر شما