شناسهٔ خبر: 31481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده سقز و بانه:

مناسب‌سازی جاده‌های کردستان یک ضرورت است

تعریض جاده نماینده سقز و بانه در مجلس شورای سلامی گفت: مناسب سازهای جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز در استان کردستان به‌ویژه شهرستان بانه ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محسن بیگلری در نشست شوراها و دهیاری‌های بخش ننور بانه که در بخشداری شهر بوئین برگزار شد، افزود: مناسب‌سازی جاده شروع شده اما این شروع رضایت‌بخش نیست که باید در این زمینه سرعت عمل داشته باشیم.

وی جاده‌های کردستان را قتلگاه بیان کرد و گفت: متأسفانه سالانه شاهد تصادفات مرگ‌بار در سطح جاده‌های استان کردستان هستیم و خانواده‌های زیادی داغدار عزیزانشان می‌شوند.

نماینده سقز و بانه اظهار کرد: متأسفانه جاده بانه- سردشت، بانه- مریوان، بانه- سقز و سقز به مریوان همه در بودجه یک ردیف دارد اما اگر هرکدام از این مسیرها در بودجه یک دریف جداگانه داشته باشند می‌توانستیم بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: باید ۲۰۰ میلیارد ریال اعتباری که برای جاده‌های استان جذب کردیم پیگیری و به لایحه ردیف بودجه ارسال شود که در نقاط حادثه‌خیز اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی افزود: کل اعتبارات راه و شهرسازی بانه کمتر از ۲۰ میلیارد ریال است که فقط حدود پنج کیلومتر راه روستایی را می‌توان با این اعتبار آسفالت کرد.

بیگلری نقش مردم در جذب پیمانکار را مؤثر خواند و گفت: باید مردم برای جذب پیمانکار تلاش کنند و در صورت جذب پیمانکار تأمین قیر، مجوز برداشت شن و ماسه را بنده تأمین می‌کنم.

در ادامه این جلسه بخشدار ننور گفت: با توجه به ویژگی‌های این بخش به لحاظ تفریحی و گردشگری و وجود مرز رسمی سیرانبند و یادمان شهدای سیرانبند که سالانه بیش از یکصد هزار زائر از یادمان‌های شهدای سیرانبند بازدید می‌کنند جاده این بخش وضعیت بسیار نامناسبی دارد

وی افزود: تردد ماشین‌های سنگین در جاده‌های بخش ننور به طول پنج کیلومتر از بانه به سه‌راه بوئین و ۳۰ کیلومتر از سه‌راه بوئین تا مسیر قرجدابان سبب شده که روزانه شاهد تصادفات مرگ‌بار در بخش ننور باشیم.

وی تأکید کرد: برای مناسب‌سازی جاده‌های بخش ننور پیگیری‌های لازم انجام شود.

بخشدار ننور بیان کرد: پروژه جاده‌سازی مسیر قرجداربان (پروژه بانه سوته) از سال ۸۵ شروع شده اما متأسفانه هر ساله اعتبارات قطره چکانی به این پروژه اختصاص می‌یابد که تأثیر چندانی بر روند پیشرفت پروژه نمی‌گذارد.

وی افزود: پل شهر بوئین که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته در چند سال اخیر همچنان بلاتکلیف است که در فصل سرما سبب ایجاد مشکلات و تصادفات مرگ‌بار می‌شود که نیازمند تأمین اعتبار است.

نظر شما