شناسهٔ خبر: 31549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ویژه کاشان خبر داد:

رفع تصرف از ۹۷ هکتار زمین دولتی در کاشان/ اخذ سند ۱۵۰۰ هکتار زمین بنام دولت جمهوری اسلامی/ خارج شدن تپه‌های سیلک از محدوده شهری کاشان

جواد نظرپور معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ویژه کاشان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه املاک و شهرسازی، حفاظت از اراضی دولتی را رسالت ذاتی راه و شهرسازی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، جواد نظرپور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ویژه کاشان گفت: با توجه به اینکه نگهداری از اراضی دولتی، رسالت ذاتی مجموعه راه و شهرسازی است به همین منظور از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۹۷ هکتار زمین به ارزش تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف شده که در این زمینه ۶۸ فقره پرونده کیفری و ۱۲۱ فقره پرونده حقوقی تشکیل شده است.

وی افزود: در این راستا سند ۱۵۰۰ هکتار زمین به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون بنام سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان اخذ شده است.

نظرپور بیان کرد: تاکنون ۲۲۰ مورد درخواست واگذاری در شهرستان طی یک سال گذشته وجود داشته که ۹۸ مورد آن به متراژ ۶۱۸ هزار مترمربع با کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، آموزشی، صنعتی و گلخانه با ارزش ۶ میلیارد تومان واگذار شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معماری و شهرسازی این شهرستان نیز در ادامه گفت: با برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه استانی و شهرستانی طرح تفصیلی شهر کاشان در حال ابلاغ است و طرح جامع شهرهای مشکات و قمصر ابلاغ شده و طرح جامع شهرهای جوشقان قالی و کامو و چوگان و طرح تفصیلی دو شهر نیاسر و برزک نیز در دست اقدام و در مرحله کمیته کارشناسی است.

وی با اشاره به تپه‌های تاریخی سیلک در این شهرستان افزود: در راستای حفظ حرایم تپه‌های تاریخی سیلک در شهر کاشان به متراژ ۱۲۰ هکتار، این اراضی از محدوده خدمات شهری کاشان خارج و در ازای آن ۱۵۰ هکتار زمین شهرک فتح المبین به محدوده شهری الحاق گردید. این اقدام در جهت حفظ این مکان تاریخی انجام شده است.

در حوزه مسکن و ساختمان نیز این شهرستان با واگذاری ۶۰ هکتار زمین جهت احداث مسکن مهر توانسته است تاکنون ۴ هزار و ۵۳۶ واحد مسکن مهر در قالب سه‌جانبه و تعاونی ساز تحویل متقاضیان نماید که بحث آماده‌سازی این واحدها نیز با تفاهم‌نامه فی‌مابین با شهرداری کاشان و با تهاتر زمین و املاک در حال تحویل به شهرداری است.

نظرپور در خصوص پروژه‌های حوزه سازمان مجری و تأسیسات دولتی و عمومی در شهرستان گفت: ساخت ساختمان آموزش و پرورش شهرستان به اتمام رسیده و تحویل دستگاه بهره‌بردار شد و ساخت ندامتگاه کاشان نیز با ۹۸ درصد پیشرفت در حال انجام است و ساخت بیمارستان ۲۸۰ تخت خوابی نیز در دست اقدام است.

نظر شما