شناسهٔ خبر: 31602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

شناسایی ۱۲۷۱ هکتار بافت ناکارآمد شهری در خراسان جنوبی از ابتدای امسال

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از هزینه‌کرد ۶۸ میلیارد تومانی در بافت‌های ناکارآمد شهری خراسان جنوبی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۱۲۷۱ هکتار بافت ناکارآمد شهری خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در ستاد بازآفرینی شهری استان، یک‌چهارم مساحت شهر بیرجند را جزو بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و گفت: تاکنون ۸۷۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در شهر بیرجند شناسایی شده است.

وی افزود: از ۸۷۰ هکتار بافت ناکارآمد شهر بیرجند ۲۲۵ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲۳۰ هکتار اراضی نابسامان و ۴۴ هکتار نیز بافت تاریخی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت شهر خراسان جنوبی دارای بافت‌های فرسوده و تاریخی هستند، بیان کرد: مساحت این شهرها ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

جعفری از شناسایی ۱۲۷۱ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۶۸ میلیارد تومان در بافت‌های ناکارآمد شهری خراسان جنوبی هزینه شده است که از این میزان ۷۱ درصد توسط دستگاه‌ها و ۲۹ درصد نیز اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بوده است.

وی اعلام کرد: امسال بالغ بر ۳ میلیارد تومان پروژه در محلات هدف بیرجند تعریف شده است و همچنین شهرداری برای رونق ساخت و ساز در محلات بافت فرسوده مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افتتاح پروژه خانه محله، برگزاری مستمر جلسات ستاد در شهرستان‌ها، برگزاری همایش توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد، آغاز فاز دوم طرح نوسازی بافت تاریخی محور بهارستان - چهار درخت، برگزاری کرسی آزاداندیشی، برگزاری نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی با سمن‌ها، افتتاح زمین ورزشی، پارکینگ شهرداری در خیابان منتظری و پروژه پارک وصال را از اهم اقدامات انجام شده در ستاد بازآفرینی شهری استان طی امسال اعلام کرد.

نظر شما