شناسهٔ خبر: 31639 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تکمیل سایت مسکن مهر ۸۰ درصد از شهرهای جدید تا دهه فجر امسال/ تجربه بی‌سابقه ساخت ۷۳ مدرسه شهرهای جدید در دولت یازدهم/ پیشرفت قابل توجه پروژه‌های قطار حومه‌ای شهرهای جدید در سه سال گذشته/ بهره‌برداری از اولین قطار حومه‌ای در بهار ۹۶

حبیب الله طاهرخانی عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل سایت مسکن مهر ۸۰ درصد از شهرهای جدید تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: هم‌اکنون سایت مسکن مهر دو شهر علوی و مهاجران به پایان رسیده و قول پایان ۱۰ شهر جدید دیگر اعم از امیرکبیر، اندیشه و بهارستان نیز تادهه فجر داده‌ شده است.

حبیب‌اله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت سایت‌های مسکن مهر در شهرهای جدید اعلام کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در تأمین تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی در سایت‌های مسکن مهر پیش از تحویل واحدها تا کنون به خوبی اجرا شده، به گونه‌ای که در افتتاح‌های اخیر هیچ افتتاحی بدون تامین خدمات انجام نشده است.

طاهرخانی با تأکید براینکه قطعا این سیاست باعث سکونت‌پذیرشدن و ارتقای کیفیت این شهرها می‌‌شود گفت: به طور مثال طی سه سال گذشته حدود ۷۳ مدرسه در مجموع شهرهای جدید کشور ساخته شده که در تاریخ این شهرها بی‌سابقه بوده است، سایر بخش‌ها و جنبه‌های این سیاست نیز با همین روند در پروژه‌های شهرهای جدید در حال اجراست.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه از تکمیل سایت مسکن مهر ۸۰ درصد شهرهای جدید کشور تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: هم‌اکنون سایت مسکن مهر دو شهرعلوی و مهاجران به پایان رسیده و ۱۰ شهر جدید دیگر نیز اعم از امیرکبیر، اندیشه و بهارستان نیز قول پایان آن را تادهه فجر داده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر برخی شهرها به دلیل بالابودن تعداد واحدها، مسائل حقوقی و اجرایی به طول انجامیده است گفت: باوجود تمامی مشکلات سعی داریم میزان قابل توجهی از مشکلات را تا رسیدن دهه مبارک فجر رفع و در جهت تکمیل سایت‌ها عمل کنیم.

طاهرخانی همچنین اضافه کرد: از سوی شرکت مادر به تمامی مدیران عامل شهرهای جدید تأکید شده تا از منابع داخلی به منظور تکمیل سایت‌ها و تأسیسات زیربنایی نیز استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود از پیشرفت قابل توجه طرح‌های قطار شهری شهرهای جدید خبر داد و گفت: هم‌اکنون پروژه قطار حومه‌ای شهر جدید هشتگرد فعال و تلاش است تا در سه ماه اول سال آتی به بهره‌برداری برسد. با افتتاح این قطار قطعا بسیاری از معضلات موجود در جمعیت‌پذیری و دسترسی‌ به هشتگرد برطرف خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه اضافه کرد: عملیات زیرساختی پروژه قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان نیز درحال حاضر دارای پیشرفتی ۷۰ درصدی بوده و مناقصه عملیات روسازی آن نیز در حال برگزاری است که بدون شک این پروژه نیز در سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی پروژه قطار حومه‌ای شهر جدید گلبهار نیز هم‌اکنون فعال بوده و با بودجه یکصد میلیارد تومانی که در سال جاری از سوی اسناد خزانه ملی به آن تعلق گرفت در حال اجراست.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه مطالعات پروژه قطار حومه‌ای سه شهر پردیس، صدرا و سهند نیز نهایی شده و انتظار می‌رود تاهرچه زودتر عملیات اجرایی آن‌ها نیز انجام شود گفت: اخیرا با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز دو تفاهم‌نامه مبنی بر مشارکت در ساخت خط ریلی تا دو شهر جدید پرند و اندیشه را به امضا رساندیم. براساس این تفاهم‌نامه در دوخطه کردن مسیر ریلی راه‌آهن تهران تا شهر جدید پرند ۵۰ درصد از هرینه‌ها از سوی شرکت عمران شهرهای جدید پرداخت خواهد شد. درخصوص شهر اندیشه نیز مطالعات به طور کامل انجام شده و منتظر برگزاری جلسات برای مشخص شدن سهم هر سازمان در اجرایی شدن پروژه هستیم.

این مقام مسئول اتصال شهرهای جدید به سیستم شبکه ریلی برقی و قطار حومه‌ای را از اولویت‌های اصلی شرکت عمران شهرهای جدید دانست و افزود: این بخش از سیاست‌ها نیز تا‌کنون به خوبی پیش رفته که قصد داریم تا سال آینده تعدادی از آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم./

نظر شما