شناسهٔ خبر: 31682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:

راهداری و حمل‌و‌نقل دو بازوی توانمند توسعه استان زنجان هستند

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در مانور راهداری زمستانی استان گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با ایفای نقش در دو موضوع مهم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بازویی توانمند برای توسعه استان زنجان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل به عنوان متولی نگهداری، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های استان زنجان و همچنین داشتن سهم بیش از ۹۰ درصدی در جابجایی کالا و مسافر استان، جایگاه ویژه‌ای در توسعه ملی وافزایش بهره وری اقتصادی استان دارد افزود:

 اعتبارات استانی در بخش راهداری ۱۹۲/۷۶۴ میلیارد تومان در سال‌جاری است که مقرر شده ۳۵ درصد آن به تفکیک ۱۵ درصد نقد و ۲۰ درصد اسناد خزانه اسلامی تخصیص یابد و اعتبارات مصوب ملی امسال حدود ۴۲/۶ میلیارد تومان امسال جاری است که تاکنون حدود ۴۰ درصد آن تخصیص یافته (حدود ۵/۱۷ میلیارد تومان) است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان داری ۵/۸۴۲ کیلومتر راه اصلی و شریانی است که معادل ۱۰/۸۹۵ کیلومتر راه همسنگ است که ارزش ریالی آن ۶۳/۶۸۷ است.

وی افزود: در استان زنجان ۲۸ راهدارخانه با اعتباری بالغ بر ۵۱۵ میلیون تومان (از لحاظ گرمایشی –تجهیز پتو و...) کاملاً تجهیز شده‌اند و آماده اسکان مسافرین در مواقع ضروری است.

وی یادآورشد: نمک مورد نیاز راهدارخانه‌ها به میزان ۱۸.۳۰۰ تن تهیه و در راهدارخانه‌ها تخلیه شده است که در صورت بارش برف و یخبندان مورد استفاده قرار خواهند گرفت هنچنین ماسه مورد نیاز ۳ برابر میزان نمک تهیه شده است و کلیه ماشین آلات راهداری زمستانی که تعداد آنان ۲۲۷ دستگاه است؛ تجهیز و تیغه برف روبی مورد نیاز آنان نیز تأمین شده و آمادگی کامل برای ارائه خدمات به هم وطنان عزیز را دارند.

دست‌نشان تأکید کرد: استان زنجان دارای ۴۷ نقطه پر تصادف است که از این میزان ۷ پروژه با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان در حال رفع مشکل است و ۲۸ نقطه دیگر نیز آشکارسازی شده است و کمیسیون ایمنی با حضور ارگان‌های امدادرسان و خدمات‌رسان جاده‌ای جهت آمادگی برای راهداری زمستانی در روزهای آتی تشکیل خواهد شد.

نظر شما