شناسهٔ خبر: 31722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رزمایش طرح زمستانی باهدف افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای برگزار شد

راهدای رزمایش طرح زمستانی همه‌ساله در آستانه فصل سرما با محوریت اعزام گروه‌های پلیس‌راه، راهداری وامداد به محورهای ارتباطی برای ساماندهی حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، امسال رزمایش طرح زمستانی با شعار "قانونمندی، انضباط و ایمنی در سفر" و با حضور فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، مسئولان مدیریت شهری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خیابان دفاع مقدس ارومیه برگزار شد.

هماهنگی و افزایش تعامل بین دستگاه‌های اجرایی، بهره‌گیری بهینه از امکانات و تجهیزات و هم‌اندیشی برای کاهش حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران را می‌توان از اهداف برگزاری  رزمایش طرح زمستانی عنوان کرد.

در این رزمایش یگان‌های پیاده و خودرویی با نمایش تجهیزات و امکانات از مقابل جایگاه رژه رفتند و آمادگی خود را برای آغاز طرح زمستانی نشان دادند.

گروه‌های پلیس‌راه، راهداری وامدادی عهده‌دار  اجرای طرح زمستانی شامل راهداری زمستانی، امدادرسانی به‌موقع و حضور پررنگ نیروهای پلیس در جاده‌های استان  هستند.

راهداري زمستاني شامل مجموعه‌ای از عمليات برف‌روبي و یخ‌زدایی، نمک‌پاشی، پاک‌سازی جاده‌ها از ریزش‌ها و رانش‌های مصالح كوهي، بازگشايي جاده‌ها امدادرسانی به وسایط نقليه گرفتار در برف و کولاک و روان‌سازی عبور و مرور كاربران جاده‌ها است.

نظر شما