شناسهٔ خبر: 31727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمد راشد مدرس گرجی خبرداد:

آمادگی ۱۳۰ اکیپ برای مقابله با روزهای برفی در کردستان

راهداری زمستانی مدیرحوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، عنوان کرد: طرح زمستانی سال ٩٥ نیز در استان کردستان، همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا روز ١٥ فروردین ماه سال ۹۶ ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، محمد راشد مدرس گرجی اضافه کرد: راه های بین شهری توسط عوامل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راههای روستایی توسط بخش خصوصی  عملیات نگهداری زمستانی آن انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی پرسنل راهداری اضافه کرد: ٦٥٠ نفر پرسنل  و بالغ بر ٥٠٠ دستگاه ماشین الات راهداری در قالب ١٣٠ اکیپ و  در ٣٠ راهدارخانه سطح استان بصورت آماده باش همانند سنوات گذشته حضور خواهند داشت.

مدرس گرجی همچنین با اشاره به تجهیز راهدارخانه های استان عنوان کرد: بیست هزار تن ماسه و نمک نیز تامین و در محل راهدارخانه ها، دپو شده است

این مسئول تصریح کرد: کسانی که قصد تردد در راهها را دارند، جهت جلوگیری از وقوع مشکل، قبل از آغاز سفر، از طریق سامانه گویای ١٤١ مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند.

همچنین با توجه به توصیه های اداره کل هواشناسی استان، سفرهای خود را مدیریت کنند و در زمان بارش و کولاک، از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت، در حد امکان از سفر شبانه خودداری کرده و با تجهیزات کامل مانند زنجیرچرخ و اطمینان از سالم بودن چراغ و بخاری ماشین و تیغه های برف پاک کن و همراه داشتن البسه لازم و مواد خوراکی در جاده ها تردد کنند.
 

نظر شما