شناسهٔ خبر: 31823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

جاده در دست احداث سنندج – مریوان از مطالبات مردم است

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: پروژه مریوان - سنندج از جمله مطالبات مردم، نمایندگان مجلس و از تأکیدات دولت محترم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه محلی سیروان گفت: این مسیر حساس و مهم از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و بر اساس وعده‌ای که داده‌ایم در صورت تأمین اعتبار لازم ظرف ۲۴ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

ملکی گفت: با تلاش مجموعه  همکاران، ۳۰ کیلومتر از آن طی سنوات گذشته عملیات اجرایی آن انجام و حدود ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه در تونل «همرو» و «گزردره» در دل این ۳۰ کیلومتر واقع شده گفت: تونل همرو به طول یک هزار و ۳۲۶ کیلومتر به اتمام رسیده و فقط کف‌سازی و آسفالت آن باقی‌مانده است.

ملکی ادامه داد: امیدواریم که فاز یک پروژه (۳۰ کیلومتر احداث شده) تا پایان سال تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: فاز دوم پروژه یعنی ۲۲ کیلومتر باقیمانده بسیار مهم‌تر از فاز اول بوده و برای تسریع در احداث آن به سه قطعه تعریف شده است.

ملکی افزود: قطعه نخست فاز دوم ۷۱۰۰ متر طول دارد که ۱۰ میلیارد تومان برآورد قیمت شده، قطعه دوم که تونل «باغان» با طول یک هزار و ۸۸۴ متر به اضافه ۳ کیلومتر ورودی و خروجی تونل،۶۲ میلیارد تومان و قطعه سوم نیز ۹/۹ کیلومتر با آورد هزینه ۲۵ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تمهیداتی اندیشیده تا پایان امسال هر چقدر مطالبه برای این پروژه داشته باشیم بدون محدودیت از محل اسناد خزانه توسط وزارت راه  قابل پرداخت است.

نظر شما