شناسهٔ خبر: 31864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

برگزاری مسابقه ملی جهت طراحی بازآفرینی مرکز شهر و بازار ایرانی- اسلامی شهر الوند در استان قزوین

جلسه رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از برگزاری مسابقه ملی جهت طراحی موضوع طرح بازآفرینی و طرح بازار ایرانی و اسلامی شهر الوند با هدف بازآفرینی شهری و ارتقای کیفیت فضاهای شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رافع ناصری فر با اعلام این خبر گفت: یکی از طرح‌های قابل‌اجرا در شهر الوند طرح بازآفرینی مرکز شهر الوند (محله گل‌ها) است.

ناصری فر درباره اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد: ارتقای کیفیت فضاهای شهری، کاهش بار ترافیکی، ایجاد فضاهای خدماتی تفریحی، رفع کمبودهای شهری و اقدام به بازآفرینی شهری از مهم‌ترین اهداف مطرح شده در اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: این پروژه توسط شهرداری الوند اجرا می‌شود که از شهرهای پیشرو در زمینه اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری پایدار در استان است.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی قزوین در ادامه افزود: مساحت این طرح ۵ هکتار است که طرح اولیه آن در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده و جزییات آن در مرحله بعدی با اجرای مسابقه مشخص خواهد شد.

رافع ناصری فر درباره دیگر طرح در دست اقدام که توسط شهرداری الوند اجرا می‌شود گفت: طرح احداث بازار ایرانی و اسلامی شهر الوند در راستای هویت بخشی به بازار به عنوان یکی از مؤلفه‌ها و عناصر شهری در زمینی به مساحت تقریبی ۵ هکتار نیز دیگر پروژه‌ای است که طراحی آن به مسابقه گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیات این طرح نیز در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده تأکید کرد: این بازار بر اساس الگوی معماری اصیل ایرانی – اسلامی ساخته خواهد شد.

نظر شما