شناسهٔ خبر: 31866 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

قرارداد با بوئینگ در این سطح یک پیروزی بزرگ است/ نباید به برجام نگاه سیاه‌وسفید داشت/ امضای قراداد بوئینگ تمدید تحریم‌های داماتو را شکننده کرد/ تلاش صهیونیست‌ها برای توقف قرارداد بوئینگ

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امضای قرداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ نشان داد که برجام یک توافق یک‌جانبه نیست و نباید به برجام نگاه سیاه‌وسفید داشت، گفت: برای اولین بار است که قراردادی در این سطح و با این کیفیت به نوسازی ناوگان هوایی و توسعه و تقویت صنعت هوایی جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: امضای قرداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ نشان داد که برجام یک توافق یک‌جانبه نیست و نباید به برجام نگاه سیاه‌وسفید داشت.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برجام توافقی است که حتی اجرای بخش‌هایی از آن به معنای گشایش عمده در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، حمل‌ونقلی و حوزه‌های توسعه‌ای در جمهوری اسلامی ایران است. در شرایط کنونی برای اولین باراست که قراردادی در این سطح و با این کیفیت به نوسازی ناوگان هوایی و توسعه و تقویت صنعت هوایی جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. ما امیدواریم در سایر حوزه‌ها نیز دوران پسابرجام را ببینیم.

وی ادامه داد: امضای این قراداد به ویژه بعد از تمدید تحریم‌های داماتو در قبال ایران نشان می‌دهد در آمریکا هم عملاً دیوار تحریم ایران با ترک اساسی مواجه شده است و در یک تحلیل کلی اعتقادمان بر این است که تحریم‌ها هم در اروپا و هم در کشورهای غیرغربی جهان نیز عملا شکسته شده است و در قبال امریکا هم شاهد هستیم که بخش‌هایی از تحریم‌ها درحال شکسته شدن است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی این قرارداد را نوعی پیروزی خواند و تصریح کرد: لذا اعتقاد داریم آنهایی که می‌خواهند برجام را ارزیابی کنند همه جنبه‌های مثبت و منفی برجام را با هم ببینند و سپس اظهارنظر داشته باشند؛ چرا که بنده معتقد هستم جنبه‌های مثبت امضای برجام بر جنبه‌های غلط آن می‌چربد.

فلاحت پیشه هشدار صهیونیست‌ها به بوئینگ در خصوص توقف مذاکرات فروش هواپیما به ایران را یادآوری کرد و گفت: اینکه در جهان امروز به هشدارها و توصیه‌های رژیم صهیونیستی، کشورهای عرب و لابی‌های نومحافظه کار مخالف ایران توجه نمی‌شود نشان دهنده این واقعیت است که برجام در حوزه سیاسی و راهبردی هم آثار مثبت برای ایران داشته است و دشمنان نمی‌توانند ایران را سیبل هدف گذاری‌ها و مخالفت‌ها و تنش‌های خود قرار دهند.

نظر شما