شناسهٔ خبر: 31869 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم مازندران اعلام کرد:

امضاء قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ نشانه اقتدار کشور است/ وزارت راه و شهرسازی بدون کوچکترین فشار بر خزانه دولت قرارداد را امضا کرد/ خرید ۸۰ هواپیمای بویینگ بدترین عذاب برای رژیم صهیونیستی

عزت اله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه هنر تنظیم قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ نشانه اقتدار کشور است گفت: نه تنها حقوق کشور عزیزمان تماما در این قرارداد رعایت شده و مفاد آن به زیبایی هرچه تمام‌تر تنظیم شده است بلکه اجرای آن هیچ فشاری به خزانه کشور نیز وارد نخواهد کرد.

عزت‌اله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان هوایی کشور پس از ۴۱ سال از طریق خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ اعلام کرد: ما امروز در حالی به بحث هوایی می‌پردازیم که دنیا در حال تولید انواع گوناگونی از هواپیما و پیشرفت در این حوزه است.

یوسفیان ادامه داد: درحال حاضر می‌بینید کشورهایی که در تولید هواپیما حرفی برای گفتن دارند و بخش عمده‌ای از خرید هواپیماهای آن‌ها مربوط به ایرباس است نیز به تولیدات شرکت بوئینگ توجه کرده و آخرین و پیشرفته‌ترین هواپیماها را مربوط به این شرکت می‌دانند.

نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث و سوانح دلخراش هوایی طی سال‌های گذشته که هرباره باعث از دست رفتن تعداد زیادی از هموطنان، نخبگان و ورزشکاران کشور عزیزمان شده است گفت: وقتی همه این حوادث دلخراش را کنار یکدیگر قرار داده و امروز از خرید ۸۰ فروند هواپیمای جت بوئینگ صحبت می کنیم کاملا مشخص است که چه اتفاقی برای کشورمان در حال وقوع است. امروز حتی بهترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قادر به خرید ۸۰ فروند هواپیما به صورت یک جا نیستند ولی ما این اقدام را امروز با وجود تمامی مشکلاتمان در حوزه تخصیص اعتبارات انجام دادیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در اشاره به نحوه تنظیم قرارداد این اقدام بزرگ نیز گفت: بدون شک هنر تنظیم این قرارداد به مراتب بیشتر از خرید ۸۰ فروند هواپیما جاذبه داشته و نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

یوسفیان همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این امر که من سال‌ها در رشته قضاوت و حقوق فعال بوده و با مفاهیم آن به طور کامل آشنایی دارم پس از اطلاع از نخوه امضای قرارداد متوجه شدم که نه تنها حقوق کشور عزیزمان تماما در این قرارداد رعایت شده و مفاد آن به زیبایی هرچه تمام‌تر تنظیم شده است بلکه اجرای آن هیچ فشاری به خزانه کشور نیز وارد نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: شما زمانی برای خرید تعدادی هواپیما مبلغی را به حساب شرکت طرف قرارداد واریز کرده و هواپیما را دریافت می‌کنید ولی هنر و اقتدار زمانی خود را نشان می‌دهد که این اتفاق تنها با نوشته شدن متنی بر روی کاغذ انجام شود و این اتفاقی است که امروز با حضور وزیر عزیزمان در وزارت راه وشهرسازی به وقوع پیوسته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی درخصوص منع شرکت بوئین برای ادامه مذاکرات فروش هواپیما به ایران گفت: رژیم غاصب اسرائیل به روش‌های گوناگون قصد داشت تا مانع از انجام  و امضای این قرارداد شود ولی امروز می‌بیند با وجود تمامی این اقدامات شاهد پیروزی در این راه هستیم.

یوسفیان ادامه داد: در شرایط امروز همه کشورهای پیشرفته تصور می کردند ایران به دلیل تحریم‌هایی که دارد نمی‌تواند روی پای خود بایستد ولی امروز دیدند که با مهارت کامل توانست قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای آخرین مدل از شرکت بوئینگ را امضا کند که این تنها بخشی از موفقیت‌های کشور عزیزمان به شمار می‌رود.

وی این اتفاق را بدترین عذاب برای رژیم صهیونیستی قلمداد کرد و گفت: بدون شک این مساله صهیونیست‌ها را به شدت ناراحت و نگران کرده و ممکن است آن‌ها را وادار به انجام اقدامات جنون‌آمیز کند./

نظر شما