شناسهٔ خبر: 31880 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

پروژه مسکن مهر در استان کرمانشاه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، رو به اتمام است

جلسه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: مسکن مهر در سراسر استان پیشرفتی بالای ۹۴ درصد دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، محمدنادر شهبازی در تکمیل این خبر گفت: ۱۰۰ درصد خانه‌های مهر در شهرهای صحنه، کنگاور و سرپل ذهاب به متقاضیان تحویل داده شده است.

شهرستان‌های کرمانشاه با ۹۲/۷، اسلام‌آباد غرب با ۹۰/۸ و جوانرود با ۹۵/۸ پیشرفت فیزیکی، گام‌های آخر تکمیل این پروژه ملی را پشت سر می‌گذراند.

شهبازی با اشاره به تأکید وزیر محترم راه و شهرسازی در پیگیری بی‌وقفه پروژه‌های مسکن مهر، نسبت به بهره‌برداری ۹۴/۲۱ درصدی ۴۵۴۸۲ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان گفت: همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان (آب، برق، گاز) و البته شهرداری‌ها نقش بسیار مهمی در تکمیل واحدهای باقی‌مانده دارد که البته در این مقوله باید همکاری خود متقاضیان هم در انجام امور مربوطه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه اشاره کرد: عملیات اجرایی مسکن مهر در استان کرمانشاه از سال ۱۳۸۹ به تعداد ۴۷۴۹۸ آغاز شد که از این تعداد  ۱۲۲۵۳ واحد به‌صورت تفاهم‌نامه سه‌جانبه ۱۱۶۰۰ واحد به‌صورت قرارداد اجاره‌داری  ۹۹ ساله و ۱۲۷۹۶ واحد به‌صورت تعاونی خودمالک و ۱۰۸۴۹ واحد به‌صورت خودمالکینی که از تسهیلات مسکن مهر استفاده نموده‌اند است و درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه‌ها تاکنون ۹۱ درصد است.

تاکنون ۳۲۸۱۳ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت افتتاح شده است که از این تعداد ۱۰۰۶۲  واحد تفاهم‌نامه و ۶۱۳۷ واحد قرارداد اجاره ۹۹ ساله و ۶۶۹۸ واحد تعاونی خودمالک و ۹۹۱۶  واحد خودمالکینی که از تسهیلات استفاده کرده‌اند، است.

گفتنی است از مجموع واحدهای مسکن مهر هدف در استان کرمانشاه، بیش از ۳۴۰۰۰ هزار واحد پروژه‌ها تحویل داده شده و از ۱۲۰۰۰ واحد باقی‌مانده ۶۰۰۰ واحد امسال و باقی واحدها در ۶ ماهه سال آتی بنا به شرایط گفته شده، در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

نظر شما