شناسهٔ خبر: 31933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک مدیران سازمان برنامه و بودجه با مدیران راه و شهرسازی کردستان،

آخرین وضعیت اعتباری راه و شهرسازی کردستان بررسی شد

جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همراه با تنی چند از مدیران این سازمان با حضور در اداره کل راه و شهرسازی استان و در نشستی صمیمانه با مدیرکل و معاونین، آخرین وضعیت پروژه‌های سطح استان و منابع اعتباری را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، دکتر نصراللهی‌زاده در این نشست که صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد از همفکری مدیران این سازمان و مجموعه مدیریتی استان در راستای رفع مشکلات و تنگناهای زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌های استان خبر داد.

نصراللهی‌زاده گفت: در مجموع به این نتیجه رسیده‌ایم که توسعه استان به توسعه راه‌ها بستگی دارد و به همین خاطر راه اولویت اول ما در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه با تغییر مدیریت اداره کل راه و شهرسازی کارهای خوبی انجام شده گفت: ولی هنوز رو غلتک توسعه نیفتاده‌ایم.

نصراللهی‌زاده با اشاره به اینکه هنر مدیران استانی این است که مسائل استان را به دغدغه ملی تبدیل کنند.

در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی نیز با ارائه گزارش آخرین وضعیت پروژه‌های راه استان از جمله راه‌های روستایی و بزرگراهی را تشریح کرد و گفت: متأسفانه در زمینه برخورداری از شاخص‌های راه استان کردستان جزو استان‌های آخر و عقب‌مانده است.

شهرام ملکی ادامه داد: در بخش راه روستایی راه اصلی و بزرگراه نسبت به میانگین کشوری کمبود شدید داریم که برای جبران این کمبودها اقدامات خوبی در حال انجام دادن است و می‌توان به تعیین تکلیف و به مناقصه گذاشتن ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی با برآورد ۱۳۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی ادامه داد: با تعاملاتی که انجام گرفته توانستیم در سطح کلان کشوری، فضا را به این سمت هدایت کنیم که استان کردستان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، یعنی مشکلات راه‌های کردستان دغدغه ملی شود.

ملکی افزود: با نگاه ویژه‌ای که در سطح استان به مجموعه راه وجود دارد خوشبختانه توانسته‌ایم تکلیف اکثریت قریب به اتفاق پروژه‌ها را مشخص نماییم که لازم است از مدیران مرتبط از جمله شخص رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تقدیر نماییم.

وی با اشاره به اینکه در اعتبارات استان کمترین مشکل را داریم گفت: مشکلات اصلی، در حوزه اعتبارات ملی است.

نظر شما