شناسهٔ خبر: 31944 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه در ستاد ملی بازآفرینی شهری اعلام کرد:

ارسال ۵۰ درصد از صادرات کشور به عراق از طریق مرز کرمانشاه/ آمادگی کامل کرمانشاه برای ایجاد صنایع آب‌بر در استان/ تاثیر بازآفرینی شهری پایدار بر شاخص‌های توسعه‌ای کرمانشاه

اسد الله رازانی استاندار کرمانشاه در بیست و پنجمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از انجام ۵۰ درصد از صادرات کشور به عراق از طریق مرز کرمانشاه خبر داد و گفت: پتانسیل بالا و نقش مرکزیت کرمانشاه در بین استان‌های شرقی کشور اعم از کردستان، لرستان، ایلام و تا حدودی همدان باعث شده تا این استان خدمات فوق‌العاده‌ای را در این منطقه ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در بیست و پنجمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد در خصوص وضعیت فعلی اقدامات بازآفرینی در این استان اعلام کرد: قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر عتبات عالیات خود نشان‌دهنده اهمیت و تاریخ این استان نسبت به استان‌های مجاور است چرا که اگر موانع موجود در این مسیر برای مرز خسروی را کنار بگذاریم، این مسیر محور اصلی عبور و مرور زوار به شمار می‌رود.

زارانی در ادامه با تأکید براینکه کرمانشاه تنها استان دارای ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک کردی و عربی با کشور عراق است گفت: این مسئله باعث شده تا ۵۰ درصد از صادرات کشور با عراق از کرمانشاه انجام شده و ۵۰ درصد باقیمانده از طریق ۴ استان دیگر انجام شود.

استاندار کرمانشاه همچنین ضمن اشاره به اقلیم و جغرافیای مناسب این استان برای انجام فعالیت‌های کشاورزی افزود: ۸ درصد از ذخایر آب کشور در کرمانشاه واقع شده که با توجه به اجرای طرح جدید گرمسیری چیزی در حدود ۲.۵ میلیارد متر مکعب مجموع حجم ذخیره سدها و انتقال اب استان خواهد بود. این شرایط قطعا قابلیت فوق‌العاده‌ای برای کشاورزی و صنعت در کرمانشاه ایجاد کرده است.

رازانی با بیان این مطلب که کرمانشاه آمادگی کامل برای برخورداری از صنایع آب‌بر را دارد گفت: پتانسیل بالا و نقش مرکزیت کرمانشاه در بین استان‌های شرقی کشور اعم از کردستان، لرستان، ایلام و تا حدودی همدان باعث شده تا این استان خدمات فوق‌العاده‌ای را در این منطقه ارائه دهد.

وی همچنین تأکید کرد: متأسفانه علی‌رغم تمامی استعدادهای موجود در استان، کرمانشاه فاصله‌ قابل توجهی با شاخص‌های توسعه‌ای در سراسر کشور دارد که امید داریم با کمک برگزاری این ستاد هرچه زودتر این مشکلات نیز برطرف شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: به طور مثال شهرستان جوانرود در استان بیش از ۷۱ درصد حاشیه‌نشین داشته و براساس سرشماری سال ۹۰ از نرخ ۴۹ درصدی بیکاری نیز رنج می‌برد.

رازانی در پایان با بیان این مطلب که تا کنون اقدامات خوبی در حوزه بازآفرینی در استان انجام شده است گفت: وجود اقلیت‌های مذهبی در استان خود مشکلاتی را در مهاجرت و اقتصاد استان ایجاد کرده و باعث تغییرات معناداری در این مناطق شده است که این مسئله نیز باید مورد برنامه‌ریزی و بررسی قرار گیرد./

نظر شما