شناسهٔ خبر: 31947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رئیس جمهور مطرح شد

افتتاح پروژه‌های مسکونی بهسازی محدوده مرکزی تهران توسط رئیس جمهور

آخوندی امضا وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به آماده بهره‌برداری بودن پروژه ۲۱۴ واحدی مسکونی در راستای پیاده‌سازی اقدامات بهسازی محدوده مرکزی تهران پیشنهاد کرد طی ماه آتی این پروژه افتتاح و نیز کلنگ ساخت پروژه ۱۱۴ واحدی توسط رئیس جمهور زده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوربا اشاره به آماده بهره‌برداری بودن پروژه ۲۱۴ واحدی مسکونی در راستای پیاده‌سازی اقدامات بهسازی محدوده مرکزی تهران پیشنهاد کرد طی ماه آتی این پروژه افتتاح و نیز پروژه ۱۱۴ واحدی آماده ساخت توسط رئیس جمهور آغاز شود.

متن نامه وزیر راه و شهرسازی به شرح ذیل است:

احتراما به استحضار می‌رساند وزارت راه و شهرسازی در راستای پیاده‌سازی اقدامات بهسازی با رویکرد بازآفرینی و به منظور ارتقای کیفیت زندگی درمحدوده مرکزی شهر تهران و در محله سیروس فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار داده است.

دراین راستا پروژه ۲۱۴ واحدی مسکونی در قالب مشارکت با بخش خصوصی احداث شده و آماده بهره‌برداری می‌باشد. این پروژه به عنوان یک اقدام نوسازی، محرک توسعه و جریان‌سازی رویدادهای اجتماعی-فرهنگی بسیاری گردید که نهادهای مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌های عمومی را تشویق به انجام اقدامات مفید و مثمر ثمر درمنطقه نموده است، ازجمله می‌توان به اقدامات و فعالیت‌های جمعیت امدادی-دانشجویی امام علی(ع)، در راستای توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان محله سیروس و اقدامات کالبدی و ترویجی شهرداری منطقه ۱۲ در چارچوب طرح ارتقای کیفیت زندگی و همچنین راه‌اندازی خانه محله سیروس اشاره نمود.

به دنبال موفقیت طرح ۲۱۴ واحدی مورد اشاره، طرح دیگری در قالب مجموعه مسکونی-خدماتی ۱۰۰ واحدی، با بهره‌گیری از الگوهای بومی و معماری ایرانی تهیه گردیده و آماده ساخت است. اعلام خبر اقدامات مثبت انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی بازتاب مناسبی برای عملکرد دولت داشته و تاکید مضاعفی بر بهره‌برداری از اراضی موجود درشهرها به منظور احیای بافت‌های تاریخی منطقه مرکزی تهران و هم‌راستایی با تاکید مقام معظم رهبری بر پایبندی به شعار اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

درصورت موافقت، پیشنهاد می‌گردد درماه آتی و طی بازدید از این منطقه، پروژه ۲۱۴ واحدی به همراه معبر مرمت شده و متصل به پارک محله را افتتاح و مجموعه ۱۱۴ واحدی که آماده ساخت است به دست ریاست محترم دولت شروع نماییم.

نظر شما