شناسهٔ خبر: 31948 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون معماری و شهرسازی مطرح کرد؛

چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات ترافیکی در استان البرز/ کنترل رشد بی‌رویه جمیعت و مهار ترافیک شهری

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات ترافیکی در استان البرز، یکی از مهمترین دلایل معضلات ترافیکی را در استان البرز، رشد بی‌رویه جمعیت برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، ظهر امروز ۲۳ آذرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه استان البرز دارای محورهای مواصلاتی بسیار مهم است، گفت: روزانه ترددهای بسیاری در محورهای این استان صورت می‌گیرد و همین امر مشکلات ترافیکی را افزایش داده است.

وی وجود خودروهای تک سرنشین را از دیگر معضلات دانست و افزود: توسعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید به درستی در بین مردم نهادینه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کثرت تردد این خودروها علاوه بر معضلات ترافیکی در آلوده کردن هوا و محیط زیست تأثیرات بسیار زیادی را دارد، خاطرنشان کرد: باید با توجه به این موضوعات معضلات ترافیکی در این استان را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.

حناچی بیان داشت: هم اکنون رشد جمعیت در این استان به درستی صورت نگرفته است و براساس استانداردها نیست لذا همین امر مشکلات بسیاری را برای استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به انکه برای رشد جمعیت باید بسترها نیز فراهم شود، افزود: تنها رشد جمعیت را نباید داشته باشیم بلکه این رشد جمعیت نیازمند توسعه خدمات‌رسانی‌ها و ارتقای بسترهای لازم از جمله توسعه راه‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی، ‌ارتقای فضاهای سبز و ... است.

حناچی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه در شریان‌های اصلی بین کرج ـ تهران روزانه ۲۲۰ هزار تردد خودرو انجام شود، ‌گفت: وجود شبکه‌های ریلی مترو سبب شده است که ترافیک در محورهای این استان تا حدودی کمتر شود.

در این مراسم از خدمات ابوالفضل باقرنیا قدردانی و تقی رضایی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز معرفی شد./

نظر شما