شناسهٔ خبر: 31961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل کهگیلویه و بویراحمد درگفت‌وگو با پایگاه خبری عنوان کرد:

تشریح جزئیات روند ساخت انواع جاده در کهگیلویه و بویراحمد/ آغاز مطالعات اولیه امکان سنجی اتصال آزاد راه یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز مطالعات اولیه امکان سنجی احداث و اتصال آزاد راه یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز و راه اصلی لنده بهمئی به تشان خوزستان خبر داد.

محمدعلی علیمردانی، مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: مجوز انجام پروژه و نیز مطالعات اولیه امکان سنجی احداث و اتصال آزاد راه یاسوج به آزادراه اصفهان _شیراز  و راه اصلی لنده بهمئی به تشان خوزستان انجام شده و درحال مطالعات اولیه این دو پروژه بزرگ هستیم. احداث آزادراه یاسوج و بهمئی لنده و پروژه گچساران گناوه این استان را از بن‌بست خارج خواهد کرد.

علیمردانی با بیان اینکه در مجموع ۱۴۶.۵ کیلومتر پروژه احداث و بهسازی  بزرگراهی، ۴۸۵ کیلومتر راه روستایی و ساخت ۱۷۱.۵ کیلومتر راه اصلی را در دست اقدام داریم، توضیح داد: ازجمله پروژه‌های اصلی بزرگراهی استان می‌توان به تکمیل باند دوم بزرگراه یاسوج- سمیرم به طول ۴۴ کیلومتر اشاره کرد که به زودی ۱۷ کیلومتر آن به بهره برداری می‌رسد. همچنین درمحور بهمئی پنج کیلومتر بزرگراه درحال ساخت داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به احداث باند دوم بزرگراه در محور بهبهان- گچساران-بابامیدان اشاره کرد و گفت: پخشی از پروژه مهم بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان  اکنون در دست اجرا است. قطعه سوم این پروژه از حدفاصل میدان نرگسی گچساران تا پل خیرآباد به طول ۴۰ کیلومتر و قطعه چهارم از حدفاصل پل خیرآباد تا بهبهان ۱۷ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه ساخت پنج کیلومتر از بزرگراه یاسوج- سیسخت درحال انجام است و ساخت هشت کیلومتر دیگر نیز به مناقصه گذاشته شده است، افزود: بزرگراه یاسوج-شیراز به طول ۳۷ کیلومتر اخداث می‌شود که به زودی ساخت ۱۵ کیلومتر آن شروع می‌شود.

علیمردانی به اجرای ۱۷۱.۵ کیلومتر پروژه راه اصلی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ساخت راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول ۸۹ کیلومتر همچنین ساخت راه اصلی باشت- چرام به طول ۷.۵ کیلومتر و سپیدار- باغچه‌سادات فاریاب به طول ۱۵ کیلومتر در دست انجام است و پروژه احداث راه اصلی باباکلان-بازنان گچساران نیز ۶۰ کیلومتر طول دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات مناسب شاهد فعال شدن دوباره پروژه احداث جاده سوق در کهگیلویه هستیم که به دلیل تصادفات زیاد به جاده خون لقب گرفته بود که دو کیلومتر از این محور ۱۰ کیلومتری آماده بهره‌برداری گردیده است. این پروژه حدود هشت سال متوقف شده بود. همچنین احداث محور پرحادثه چرام-دهدشت نیز دوباره فعال شده است.

علیمردانی با اشاره به اینکه ۴۸۵ کیلومتر راه روستایی دراین استان درحال احداث است، افزود: تا پایان امسال حدود ۲۰ درصد این راه‌ها به ‌بهره‌برداری می‌رسد. اکنون سرانه راه‌های روستایی این استان ۴۲.۷ درصد است که با سرانه راه روستایی کشور (۷۶درصد) فاصله زیادی دارد.

نظر شما