شناسهٔ خبر: 31991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد بازآفرینی شهری گلستان خبر داد:

پیگیری پرداخت ۱۰ درصد سود تسهیلات بافت‌های فرسوده از محل یارانه‌ها

بافت فرسوده گرگان پیگیری برای پرداخت ۱۰ درصد سود تسهیلات بانکی بافت‌های فرسوده از محل یارانه‌ها از موضوعات مهمی بود که دبیر ستاد بازآفرینی شهری گلستان در جلسه کمیته راهبری ستاد ملی بازآفرینی شهری درخواست کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در این جلسه همچنین خواستار پذیرش سند جایگزین برای املاک فاقد سند اغلب شهرهای استان شد.

وی در تشریح وضعیت محلات هدف استان به منظور ساماندهی و بازآفرینی آن‌ها، گفت: در حال حاضر مساحت بافت‌های تاریخی، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان گلستان به بیش از دو هزار هکتار می‌رسد که ۲۸۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد از جمعیت یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان در این مناطق سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: این رقم در حدود ۱۴/۱ درصد از مساحت شهرهای استان را در برگرفته است.

وی، جلوگیری از رشد حاشیه‌نشینی و ساماندهی مناطق موجود را از تأکیدات مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه بیان کرد و گفت: بیشترین مناطق حاشیه‌نشین استان در شهرهای گنبد و گرگان به مساحت ۴۰۵ هکتار و در ۸ منطقه وجود دارد.

کمیته راهبری ستاد ملی بازآفرینی شهری استان گلستان با حضور مدیرکل دفتر بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مسئولان و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی گلستان و شهرداری گرگان و گنبد در محل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مسئولان بانک مسکن به معرفی انواع مختلف تسهیلات در بافت‌های فرسوده شهری پرداختند.

اعضای کمیته راهبری نیز بر لزوم طرح مسائل کلی بازآفرینی شهری استان در جلسه ستاد ملی تأکید داشته و خواستار هماهنگی هرچه بیشتر شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های عضو ستاد استانی با دبیرخانه ستاد (اداره کل راه و شهرسازی استان) به منظور تحقق اهداف سند ملی بازآفرینی شهری شدند.

نظر شما