شناسهٔ خبر: 32024 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با دبیر اجرایی کنفرانس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست تشریح شد؛

جزئیات کنفرانس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست در مازندران/ سخنرانی وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست در کنفرانس

پوستر جزئیات کنفرانس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست (HSE) که با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صاحبنظران و کارشناسان مهندسی در مازندران که دبیرخانه دائمی HSE را برعهده دارد، تشریح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همایش «ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست» (HSE) در حالی ۵ و ۶ دی ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می‌شود که وزارت راه و شهرسازی در راستای ارتقای کمی و کیفی آگاهی‌ها و دانش فنی در موضوع‌های مختلف مرتبط با وظایف خود و نشاط‌کاری برای اداره‌های کل استانی، دبیرخانه‌های موضوعی دائمی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را راه‌اندازی کرده است. دبیرخانه‌ها در ابتدا به صورت آزمایشی به مدت دو سال به استان واگذار شده تا پس از بررسی عملکرد و فعالیت، نسبت به دائمی نمودن آن تصمیم‌گیری شود.

دبیرخانه دائمی کنفرانس «ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست» که به مبحث ۱۲، مباحث ۲۲ گانه مقرارت ملی ساختمان می‌پردازد بر اساس تصمیم وزارت راه و شهرسازی به استان مازندران واگذار شده است. بر همین اساس، کنفرانس HSE در تاریخ ۵ و ۶ دی ماه سال جاری در مجمتع نفت محمود‌آباد در استان مازندران برگزار می‌شود.

مهندس سیدمحمد محمدی‌تاکامی قائم مقام مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و دبیر کنفرانس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اهداف این کنفرانس و انتخاب استان مازندران برای واگذاری مسئولیت دبیرخانه‌گی دائمی مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان گفت: برگزاری همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست در صنعت ساختمان (HSE) در استمرار روند برگزاری همایش‌های سالانه مقررات ملی ساختمان و در راستای ترویج مقررات، توسعه و اعتلای مهندسی و گسترش آن در سطح جامعه با هدف تمرکززدایی و اعطای دبیرخانه‌های دائمی مباحث مرتبط با مقررات ملی ساختمان به استان ها انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است تا در کنفرانس فوق، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، دکتر حامدمظاهریان معاون مسکن و ساختمان، خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی حضور داشته باشند و به سخنرانی و ایراد نقطه نظرات خود بپردازند و اهداف را تبیین کنند.

برگزارکنندگان کنفرانس فوق، وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی مازندران، دفتر امور مقررات ملی ساختمان، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان مازندران، شورای فنی استانداری مازندران، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی استان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بابل، و شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران هستند.

همچنین دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس عالی کنفرانس، دکتر حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری، مهندس حیدر نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به عنوان رئیس دبیرخانه کنفرانس و مهندس سیدمحمد تاکامی دبیر کنفرانس HSE هستند.

محورهای اصلی این کنفرانس نیز شاملِ بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست است که در سایر محورها همچون قوانین و مقررات، ارزیابی اقتصادی و اجتماعی، مدیریت و تحلیل ریسک، ارتقای آگاهی‌های عمومی و مصالح و فناوری‌های نوین و اقلیم و ساختگاه مورد ارزیابی و تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

این همایش دو روزه ۵ و ۶ دی‌ماه در مجتمع نفت محمودآباد مازندران برگزار خواهد شد. /

 

نظر شما