شناسهٔ خبر: 32047 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکزاطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا:

بارش برف و باران در اکثر محورهای کشور/ هشدار به رانندگان و تاکید بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی

تلاش راهداران استان زنجان برای برفروبی و نگهداری محور زنجان-طارم رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در اکثر محورهای کشور و بارش باران و برف، گفت: رانندگان حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری پلیس راهور نیروی انتظامی، سرهنگ نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت محورهای کشور افزود: دراستانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه (اکثر محورها) و ایلام (محورهای ایلام - اسلام آباد و ایلام - کرمانشاه)، البرز(ارتفاعات محورکرج- چالوس)، (ارتفاعات محورهراز) بارش برف اعلام شده است.

وی با اشاره به این که دراستان‌های ایلام، چهارمحال وبختیاری، همدان، کرمانشاه و غرب استان مازندران (اکثر محورها) بارش باران گزارش شده است، افزود: همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی (محور سراب)، اردبیل(اکثر محورها) و چهارمحال و بختیاری (محورهای کوهرنگ - مسجد سلیمان و سامان - بن)، محورفیروزکوه(محدوده گدوک) به دلیل کولاک و یخ زدگی، تردد تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهورناجا درباره ترافیک محورها نیز گفت: ترافیک در باند شمالی آزاد راه تهران - کرج (محدوده پل کلاک تا پل فردیس)، باند شمالی آزادراه کرج - قزوین (محدوده پل فردیس تا مهرویلا) نیمه سنگین است.

سرهنگ رحمانی خاطرنشان کرد: محورهای شمشک به دیزین، پونل به خلخال، سرو آباد - پاوه مسدوداست.

وی ادامه داد: محور سراب - اردبیل (گردنه صائین) در استان اردبیل که به علت بارش برف، کولاک و کاهش دید موقتا مسدود شده بود، بازگشایی شد.

رحمانی درتوصیه به مسافران مبنی برعدم انجام سفرهای غیرضروری گفت: درعین حال به رانندگان توصیه می‌کنیم پیش از سفر از سالم بودن تجهیزات زمستانی مانند بخاری و برف پاکن اطمینان حاصل کرده در مبدا سفر باک خودرو خود را پر کرده و پتو و غذای خشک همراه داشته باشند.

رییس مرکزاطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به ضوروت به همراه داشتن زنجیر چرخ گفت: به همراه داشتن زنجیر چرخ به تنهایی کافی نیست و باید قبل از سفر رانندگان بستن آنرا فرا بگیرند و یکبار بستن آنرا امتحان کنند چرا که استفاده از زنجیر چرخ برای اولین بار آنهم در داخل برف بسیار دشوار است.

رحمانی با تاکید براین که کنترل خودرو درشرایط برفی و بارانی دشوار است در عین حال از رانندگان خواست با توجه به لغزندگی اکثر محورها ضمن رعایت سرعت مطمئنه از سرعت و سبقت غیرمجاز به طور جدی خودداری کنند.

سرهنگ رحمانی خاطرنشان کرد: درعین حال مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بطور شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۱۲۰ (در شهر تهران) و ۸۸۲۵۵۵۵۵ آماده اعلام آخرین وضعیت راه‌ها و ارائه خدمات به هموطنان است. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سایت راهور به نشانی www.rahvar۱۲۰.ir و سایر سامانه‌های اطلاع رسانی پلیس راهور از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند./

نظر شما