شناسهٔ خبر: 32056 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر خبر داد؛

هشدار نسبت به ترددهای دریایی در جنوب ایران/ خلیج فارس متلاطم است

طوفان کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اعلام متلاطم شدن خلیج فارس از روز گذشته نسبت به ترددهای غیرضروری دریایی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر درباره وضعیت جوی استان گفت: مطابق انتظار با افزایش ناپایداری‌های جوی، بارش‌های پراکنده باران تا بعد از ظهر دیروز در برخی نقاط استان ادامه یافت.

وی اضافه کرد: به تدریج از بعدازظهر پنج شنبه با خروج سامانه بارشی و شروع وزش باد شمال غربی علاوه بر تلاطم دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان، از امشب سواحل جنوبی نیز مواج و متلاطم می‌شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: با توجه به تداوم وزش باد شمال غربی بروز پدیده گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

وی به مهر گفت: جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۴تا ۳۸ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز به‌تدریج در مناطق شمالی و مرکزی و از امشب در نواحی جنوبی استان جهت باد شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی افزود: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمال و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از اواخر وقت۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر است.

وی بیان کرد: با توجه به تداوم وزش بادشدید شمال غربی تا پایان روز دوشنبه آینده پیش بینی می شود خلیج فارس طی این مدت مواج و متلاطم  باشد و بر همین اساس نسبت به ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی در روزهای یاد شده هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود به سبب وزش باد شدید، بروز پدیده گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی شود. /

نظر شما