شناسهٔ خبر: 32108 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور رحمت الله مه آبادی و مسئولان عالی هواپیمایی کشور صورت‌گرفت:

افتتاحیه پروژه فراملی بازمهندسی ساختار فضای کشور و پایانه هوایی مهرآباد /تلاش برای تبدیل آسمان کشور به نقطه تعادل منطقه‎ای

جلسه با حضوراعضای هیئت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی، نمایندگانی از کمسیون‎های عمران و امنیت ملی، فرماندهی هوا فضای سپاه، معاون سیاسی و اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، فرماندهی هواناجا و تعدادی از شرکت‎های هواپیمایی، پروژه فراملی بازمهندسی ساختار فضای کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پس از ۱۸ ماه مطالعه و امکان سنجی، مراحل طرح باز مهندسی فضای کشور توسط شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ارائه شد.

 باتوجه به اهمیت تبدیل ساختار سنتی فضای کشور و اصلاح بنیادین آن٬ شرکت فرودگاه‎ها از چندی پیش اقدام به برنامه‎ریزی برای اجرای طرح باز مهندسی فضای کشور با هدف بهره‎برداری بهینه از موقعیت ژئواکونومی آسمان کشور کرده است.

برای تحقق این منظور و انتقال دانش روز و بومی‎سازی آن، قراردادی مشاوره‎ای با یکی از مشاوران دارای صلاحیت بین‎المللی بسته شد که اکنون پس از چندین ماه مطالعه و بررسی قرار است مراحل طرح این گروه مشاور ارائه شود.

بازمهندسی فضای کشور یکی از طرح‎های زیرمجموعه فاز اول "طرح ملی مدیریت آسمان ایران‎شهر" است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، دستیابی به اهداف سند چشم‎انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ و تبدیل آسمان کشور به نقطه تعادل منطقه‎ای و کسب جایگاه اول ناوبری هوایی در منطقه پایه‎گذاری شده است.

از صبح امروز یکشنبه ۲۸ آذر ماه این جلسه با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی، نمایندگانی از کمسیون‎های عمران و امنیت ملی، فرماندهی هوا فضای سپاه، معاون سیاسی و اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فرماندهی هواناجا، و تعدادی از شرکت‎های هواپیمایی در سالن کنفرانس شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی درحال برگزاری است.

نظر شما