شناسهٔ خبر: 32119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره راه وشهرسازی استان تهران خبرداد

فعال‌سازی پروژه‌های نیمه‌متوقف در استان تهران/ پرداخت بدهی پیمانكاران راهسازی تهران تا پایان امسال

جاده معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره راه وشهرسازی استان تهران با تاکید بر این که بودجه تمامی پروژه‌هایی که در سفر رییس جمهوری در استان تهران مورد توجه قرار گرفتند تامین می‌شود، از فعال سازی پروژه‌های نیمه‌تمام راهسازی در سطح استان خبر داد و گفت: حدود ۲۰ پروژه كه به دلیل كمبود اعتبارات متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از طریق اسناد خزانه اسلامی مجدد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، شهداد كاوه معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره راه وشهرسازی استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت حوزه زیرساخت راه‌های استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر با ۵۰۰ میلیارد تومان در حال راهبری هزار میلیارد تومان پروژه راهسازی هستیم كه یكی از مهم‌ترین آن‌ها پروژه كمربندی پاكدشت با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان است كه با توجه به ترافیك شدید واقع در محور امام رضا (ع)، احداث این محور موجب كاهش ترافیك در این مسیر می‌شود.

كاوه در ادامه به كمربندی اسلامشهر اشاره كرد و گفت: این كمربندی به طول ۳۰ كیلومتر، ترافیك اتوبان تهران-قم و تهران-ساوه را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاهش و مسیر منتهی به فرودگاه امام را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینكه كمربندی دماوند در محدوده گیلاوند به سرعت در حال انجام است گفت: ساخت این كمربندی موجب اتصال محور دماوند به فیروزكوه و تهران به دماوند و دسترسی به محور هراز تا مشاء را به سهولت امكان‌پذیر می‌كند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های استان تهران در ادامه بیان كرد: بخش اعظم پروژه غیرهم‌سطح شهر قدس اجرا شده كه ساخت رمپ D موجب كاهش ترافیك تهران به شهر قدس می‌شود.

كاوه در دیدار از نمایشگاه راهداری، راهسازی، حمل و نقل و صنایع وابسته، با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش روكش آسفالت اظهار داشت: با اجرای محور روكش آسفالت در سال گذشته ۸۰ درصد راه‌های استان تهران روكش شده‌اند و هم‌اكنون تعداد كمی از راه‌های استان نیاز به روكش آسفالت دارند.

این مقام مسئول از فعال سازی پروژه‌های نیمه‌تمام راهسازی در سطح استان خبر داد و گفت: حدود ۲۰ پروژه كه به دلیل كمبود اعتبارات متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از طریق اسناد خزانه اسلامی مجدد آغاز شده است.

وی خاطرنشان كرد: طی دو ماه گذشته ۵۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های كل اداره راه وشهرسازی استان تهران پرداخت شده است و تمامی مطالبات نیز تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

به گفته معاون ساخت و توسعه راه‌های استان تهران تمامی بودجه مورد نیاز برای پروژه‌هایی كه در بازدید و سفر ریاست جمهوری از استان تهران مورد نظر قرار گرفت، به زودی تامین خواهد شد و تخصیص خواهد یافت.

نظر شما