شناسهٔ خبر: 32137 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون شرکت راه‌آهن تشریح کرد:

جزئیات عملکرد سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن/ پایش ۱۰۰ دستگاه پل به صورت دایم

آخوندی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن با اشاره به سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن گفت: این سامانه موجب آگاهی از وضعیت شبکه ریلی در لحظه همچون محاسبه بار محوری، تعداد ورودی و خروجی پل، تغییر مکان اجزای ریل و جزئیات تکمیلی دیگری می‌شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن در معرفی سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن، گفت: این سامانه موجب آگاهی از وضعیت شبکه ریلی در لحظه همچون محاسبه بار محوری، تعداد ورودی و خروجی پل، تغییر مکان اجزای ریل و جزئیات تکمیلی دیگری می شود.  

وی افزود: به طور مثال با استفاده از این سامانه موفق به شناسایی میزان آسیب دیدگی پل ورسک به دلیل عبور جرثقیل با وزن غیرمجاز شدیم که اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به سایر امکانات سامانه پایش شبکه خطوط راه‌آهن بیان داشت: این سامان با برخورداری از یک سیستم هواشناسی مجهز، قادر به تخمین و اندازه‌گیری رطوبت هوا برای نگهداری سازه است.  

یزدانی با بیان اینکه «ساخت این سامانه با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران محقق شد و از سال ۹۳ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است» گفت: هم اکنون ۱۰۰ دستگاه پل در دست پایش قرار دارد که از جمله این سازه‌ها می‌توان به پل‌های ورسک و ایزدخواست اشاره کرد.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن تصریح کرد: اگرچه استفاده از این سامانه در کشورهای پیشرفته از قدمت طولانی برخوردار است، اما ایران تنها کشور دارای فناوری سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن در خاورمیانه به حساب می‌آید.

برچسب‌ها:

نظر شما