شناسهٔ خبر: 32140 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده خبر داد:

افزایش ضریب ایمنی و کیفی پروازهای خارجی شرکت‌های ایرانی/ نرخ‌های تکلیفی به اندازه تحریم‌ها به صنعت حمل و نقل هوایی لطمه زد

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نتیجه تغییرات و افزایش فرآیند نظارت‌ها از سوی سازمان هواپیمایی این است که در دو سالی که سازمان ایمنی اروپا نظارت بر پروازهای خارجی همه کشورها از جمله ایران را برعهده دارد، گزارش داده است که ضریب ایمنی و کیفیت پروازهای خارجی شرکت های ایرانی از سال۲۰۱۶- ۲۰۱۴ افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سایر مسئولان هوایی کشور که درحاشیه نمایشگاه راهسازی، راهداری و حمل و نقل برگزار شد،  گفت: سیاست‌گذاری در همه جنبه‌های حمل و نقل هوایی و تسهیل‌گری به منظور تقویت و توسعه حمل و نقل هوایی و نظارت بر پروازها و ایمنی آنها از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی با اعلام اینکه تحریم‌ها صدمات جبران‌ناپذیری به صنعت هوایی کشورمان وارد کرد، ادامه داد: اما موفق شدیم طوری عمل کنیم که هواپیماها همواره آماده پرواز باشند و این مهم را با تلاش و کوشش دست‌اندرکاران صنعت هوایی به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه در طول یک و نیم سال اخیر اقدامات موثری در خصوص رفع بازدارنده‌هایی که در کنار تحریم به ما لطمه زدند انجام شد، گفت: در حالی که از ۳۰ سال پیش در همه کشورهای دنیا نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی آزاد شده بود اما نرخ ها در ایران تکلیفی است که با مصوبه دولت و مجلس سال قبل این عامل بازدارنده برداشته شد.

به گفته عابدزاده این نرخ‌های تکلیفی به اندازه تحریم‌ها در طول این سال ها به صنعت حمل و نقل هوایی لطمه زد و در سه دهه اخیر ایرلاین‌ها توان خرید هواپیماهای بهتر و توسعه ناوگان خود را به همین دلیل نداشتند.

عابدزاده با اعلام اینکه رابطه مستقیمی بین سازمان هواپیمایی یک کشور و صنعت هوایی وجود دارد، گفت: هرچه دانش یک کشور در سازمان هواپیمایی بیشتر باشد صنعت آن کشور هم توسعه‌یافته‌تر است.

وی با اعلام اینکه متاسفانه در سال های اخیر اداره سازمان با مقررات عمومی و جاری بوده است،  ادامه داد: این درحالی است که در همه کشورهای دنیا سازمان هواپیمایی آن کشور با قوانین خاص اداره می‌شود و خبر خوب آن که ما این اجازه را از مجلس گرفتیم و در شروع برنامه ششم و پایان برنامه پنجم توسعه روش‌های خاص نوین در هواپیمایی کشوری به کار می‌گیریم تا صنعت پویاتر باشد.

وی از تعاریف جدید راهبردهای ایمنی بر سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: فرآیند نظارتی را کامل‌تر کرده‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: نتیجه این تغییرات و افزایش فرایند نظارت ها هم این است که در دوسالی که سازمان ایمنی اروپا که نظارت بر پروازهای خارجی همه کشورها از جمله ایران را انجام می‌داد، گزارش داده است که ضریب ایمنی پروازها  از سال۲۰۱۶- ۲۰۱۴ افزایش پیدا کرده است. وی افزود: اگرچه تعداد شرکت های ما که به خارج  می‌روند کم است اما نمرات بهتری در اتحادیه اروپا برای پروارهای خارجی کسب کرده اند. 

نظر شما