شناسهٔ خبر: 32194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

استفاده بيش از ۶۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده

بافت فرسوده به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، امسال افزون بر ۶۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان مرکزی جهت استفاده از تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده به بانک عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت: با توجه به سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی درخصوص بافت‌های فرسوده شهری، امسال با همکاری شهرداری‌ها و معرفی متقاضیان در تمامی شهرهای استان مرکزی از طریق این اداره کل، افزون بر ۶۰۰ واحد مسکونی به بانک مسکن جهت دریافت تسهیلات بافت‌های فرسوده معرفی شده‌اند.

وی افزود: در شهرهای اراک، ساوه این تسهیلات برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان (دارای بافت فرسوده مصوب)، ۳۰ میلیون تومان است وام مذکور به صورت ۲ سال مشارکتی و ۱۰ سال فروش اقساطی با سود ۱۸ درصد است که دولت بر اساس مصوبه هیات وزیران، ده درصد آن را به عنوان یارانه می‌بایست به بانک عامل پرداخت نماید.

گفتنی است از اول برنامه چهارم در استان مرکزی تاکنون حدود ۶۸۰۰ واحد جهت اخذ تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۶۰۰ واحد آن در سال جاری محقق شده است.

گفتنی است علاوه بر بانک مسکن (بانک عامل این طرح)، سایر بانک‌ها از جمله سپه، رفاه، پست‌بانک نیز امسال دارای سهمیه در خصوص این تسهیلات می‌باشند.

نظر شما