شناسهٔ خبر: 32196 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش محسوس بودجه ساماندهی حاشیه‌نشینی در دولت تدبیر و امید/ مغفول ماندن کیفیت زندگی شهری در نظام برنامه‌ریزی کشور/ حاشيه‌نشينی ۳۰ درصد جمعیت شهری یزد

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی سیاست مهم دولت تدبیر و امید را افزایش کیفیت زندگی شهری عنوان کرد و از افزایش بودجه ساماندهی حاشیه‌ نشینی از ۳۷۰ میلیارد ريال به بیش از ۴۷۰۰ میلیارد ريال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری در دومین نشست بازآفرینی پایدار شهری استان یزد سیاست مهم دولت تدبیر و امید را افزایش کیفیت زندگی شهری عنوان کرد و گفت: همه نگاه‌ها نباید به بحث مرمت و بازآفرینی معطوف شود و در واقع درمان و مرمت باید در کنار پیشگیری و بازنگری مورد توجه قرار گیرد.

ایزدی با بیان اینکه ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور درگیر مشکلات زیرساختی مناطق حاشیه نشین در استان‌های مختلف هستند، از افزایش  بودجه ساماندهی حاشیه‌ نشینی از ۳۷۰ میلیارد ریال به بیش از ۴۷۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: بیش از دو دهه است که سیاست بازآفرینی شهری، مشکلات حوزه حاشیه نشینی را بررسی کرده با این حال در دولت تدبیر و امید تلاش شده تا با تدوین سیاست هایی به کیفیت‌های مختلف زندگی از ابعاد گوناگون توجه شود.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم مانع رشد این پدیده شویم در آینده دچار مشکل خواهیم شد؛ به همین دلیل ستاد ملی پیشگیری و بازنگری در حوزه حاشیه نشینی در جوار شهرها تشکیل شده است که قوه قضائیه نقش موثر و کلیدی در آن دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت زندگی شهری در نظام برنامه ریزی کشور فراموش شده و باید کیفیت‌هایی همچون ایمنی و امنیت به زندگی‌ها برگردد، تصریح کرد: بسیاری از مناطق شهرها با مشکلات کیفیت پایین زندگی درگیر هستند به گونه‌ای که بسیاری از ساختمان‌ها و بناهای ارزشمند و کارخانه‌ها و رودخانه‌ها داخل شهر رها شده و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: معتقدیم باید این آثار، کیفیت زندگی شهری را بالا برده و در افزایش امنیت، خدمات و رشد زیرساخت‌ها موثر باشند.

به گزارش ايرنا؛ ایزدی با بیان اینکه مجموع نظارت‌ها باید در حوزه نظارت بر روستاهای رها شده در حاشیه شهرها و صیانت از حریم شهرها متمرکز شود، ادامه داد: در معضل حاشیه نشینی نیازمند اجماع همه بخش‌ها و نیز هم‌افزایی منابع و افکار و ایجاد دو نهاد تسهیل گر برای ارتباط با مردم و بخش خصوصی هستیم. مقرر شده تا در حوزه بافت‌های قدیمی و تاریخی با همکاری بخش خیری و ظرفیت‌های خیران و از سوی دیگر الگوسازی برای بهره گیری از توان بخش خصوصی استفاده شود.

وی افزود: باید بخش‌های خدمات‌رسان در مناطق حاشیه نشین از پراکندگی خارج و درقالب برنامه ‌ریزی مدون و به منظور تامین فضای درخور شان مردم در مکان‌هایی مناسب جانمایی و مستقر شوند.

ایزدی درباره توجه دولت به حوزه مسکن مهر هم گفت: وزارت راه متعهد به تمام کردن مسکن مهر است.

ایزدی همچنین اظهار امیدواری کردکه با توجه به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان یزد مشکلات ۳۰ درصد جمعیت این استان که با مشکلات زیرساختی حاشیه نشینی درگیر هستند نیز ساماندهی و برطرف شود.

نظر شما