شناسهٔ خبر: 32221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در برنامه تلویزیونی سیمای استان عنوان شد

اجرای پروژه‌های بزرگراهی به طول ۱۴۲ کیلومتر در کهگیلویه و بویراحمد

برنامه تلویزیونی اکنون ۱۴۲ کیلومتر پروژه‌های مختلف چهار خطه کردن بزرگراه‌ها در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی استان در برنامه تلویزیونی نگاه روز شبکه استانی دنا گفت: راه‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه محسوب می‌شوند و هر جامعه‌ای برای اینکه به توسعه پایدار و مناسب در بخش‌های گوناگون دست یابد، باید راه‌های مناسبی برای ارتباط بین نقاط مختلف داشته باشد.

محمد علی علیمردانی طول بزرگراه‌های استان را ۱۰۹ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۲ کیلومتر مسیر چهار خطه در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان در حال اجرا است که بخشی از طرح‌ها امسال تکمیل می‌شود و برخی نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

علیمردانی در خصوص بحث آزاد راه در این برنامه زنده تلویزیونی گفت: در این بخش پیگیر اتصال شهر یاسوج به آزاد راه شیراز- اصفهان هستیم که خوشبختانه توانستیم از وزارتخانه مجوز مطالعات اولیه و امکان سنجی را بگیریم.

وی دربخش راه‌های اصلی به عملیات اجرایی ۸۹ کیلومتر راه اصلی در همه شهرستانهای استان اشاره کرد و افزود: از پروژه های  مهم کشور محور ارتباطی پاتاوه-  دهدشت است که خوشبختانه اعتبارات خوبی در سفر هیت دولت به این پروژه اختصاص داده شده و به دلیل اینکه یکی از دغدغه ‌های مهم مسئولین  کشوری ومردم استان است ودر واقع  به دلیل  اینکه به نحوی گره‌گشای ارتباط شمال به جنوب کشور است  از پروژه‌های اولویت داردر بخش راه‌های اصلی استان  است.

علیمردانی در بخش دیگری از برنامه تلویزیونی خود به پل سوم بشار اشاره کرد و گفت:  پروژه مذکور از جمله پروژه‌های حوزه شهری است که مشکلات عدیده‌ای از جمله تملک، انتقال تاسیسات زیربنایی و اعتبار باعث ایجاد تاخیر در روند اجرایی پروژه شده که خوشبختانه با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان و مساعدت وزارت راه و شهرسازی توانستیم گشایشی خوب در این حوزه  ایجاد کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به بحث در حوزه مسکن مهر استان پرداخت و گفت: در مجموعه ۵۱۲۷ واحد مسکن مهر در استان داریم که تا کنون ۱۸۱۴ واحد تحویل داده شده و ۲۰۸۸ واحد تا شب عید تحویل متقاضیان خواهد شد.

علیمردانی در این برنامه  ضمن درخواست از دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت تسریع در نصب انشعابات مسکن مهر  از مردم خواست تا هر چه سریعتر نسبت به سهم آورده خود با هدف تسریع در تحویل واحدهای مسکن مهر خود اقدام کنند.

وی درباره راه‌های روستایی عنوان کرد: عملیات اجرایی روکش، بهسازی و یا احداث ۴۸۵  کیلومتر راه روستایی را در دست اقدام داریم.

علیمردانی در بخش پایانی برنامه تلویزیونی نگاه روز به پیشرفت ۸۴ درصدی  بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج اشاره و ابراز امیدواری کرد طبقه برنامه زمانبندی شده تا هفته دولت سال ۹۶ اماده جهت تحویل باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۱۰۰تختخواب گچساران وبیمارستان  ۳۲ تختخوابی باشت رابه ترتیب  ۶۸ و ۸۵ درصد عنوان کردو گفت: استارت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی دهدشت  و ۳۲ تختخوابی سی‌سخت نیز زده شده است.

نظر شما