شناسهٔ خبر: 32263 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی:

بررسی طرح میدان امام خمینی (ره) شهر همدان

جلسه رئيس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه بررسی طرح میدان امام خمینی (ره) شهر همدان با حضور دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، رئيس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه بررسی طرح میدان امام خمینی (ره) شهر همدان با حضور دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و نمایندگان معاونت امور عمرانی استانداری همدان ، اداره کل راه و شهرسازی استان ، شهرداری همدان و دانشگاه بوعلی سینا  و مهندسین مشاور باوند و مدیران و کارشناسان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد.

دراین جلسه دکتر ایزدی به سه هدف عمده این طرح اشاره و بیان کرد: در این پروژه باید بدانیم چه برنامه‌ای برای ساماندهی میدان امام خمینی (ره) همدان وجود دارد چه دستگاه‌هایی در این برنامه باید ورود پیدا کنند و برای هر دستگاه چه برنامه‌ای تدوین شود .

ایزدی اظهار داشت: باید کاربری بانک ملی میدان امام خمینی (ره) شهر همدان از بانک تغییر و بعنوان موزه بانک مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به تاریخچه این میدان با ارزش و تاریخی ، باید کتاب میدان امام خمینی (ره) شهر همدان تهیه شود.

وی یادآورشد:  اکنون بهتر است ارائه طرح و موضوع میدان امام خمینی (ره) شهر همدان در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان با حضور استاندار برگزار گردد.

ايزدی بيان داشت: در شهر همدان اتفاق بسیار خوبی مبنی بر اجرای پیاده راه بوعلی صورت گرفته و باید کل فرآیند ساماندهی جداره خیابان بوعلی در سه اقدام اجرایی ( کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ) خصوصاً ضوابط و مقررات و ضوابط نما تهیه و تدوین گردد.

 معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه گفت:  بهتر است در غالب دوره آموزشی از نمونه‌های اجرا شده جداره‌سازی در شهر تهران و سایر شهرها توسط متخصصان فن استان جهت مشاهده ضعف‌ها وقوت‌های این طرح‌ها بازدید بعمل آید.

 ایزدی بیان کرد : میدان امام همدان مفصلی مابین دو خیابان و پیاده محور بوعلی و اکباتان میباشد و باید نسبت به تهیه المان وسط میدان به این الگو توجه شود .

وی در پایان خاطرنشان ساخت : گزینه‌های پیشنهادی طرح جداره بانک ملی میدان امام خمینی (ره) شهر همدان به منظور اجرا باید به‌صورت‌های متفاوت با برگزاری نشست یا همایش از جمیع مردم شهر همدان ، متخصصان و صاحب نظران ،نظر سنجی بعمل آید.

همچنین در این جلسه مشاور تهیه طرح میدان امام خمینی (ره) شهر همدان در راستای مطالعات خود اظهار کرد: میدان امام خمینی پس از ساخت در حدود سال‌های ۱۳۱۴ ضلع مابین خیابان شهدا و اکباتان ، محل فعلی بانک ملی در دهه ۱۳۳۰ آتش گرفته و پس از تهیه طرح معماری توسط آقای گوگن ، ساخت ساختمان بانک ملی در سال ۱۳۴۰ آغاز می‌گردد. 

انصافیان در ادامه برای طراحی این جداره از میدان امام ۴ رویکرد ارائه و نظر خود را بر انجام رویکرد مفصلی و ایجاد نمای دوم بیان کرد.

نظر شما