شناسهٔ خبر: 32293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانی فر خبر داد:

استقبال وزیر راه و شهرسازی از تهیه برنامه جامع اقتصاد حمل‌ونقل با رویکرد بازآفرینی برای استان قزوین

حامد مانی فر رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به ظرفیت بی‌مانند استان در حوزه حمل‌ونقل و قرار گرفتن در مسیر راه ابریشم، طی مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی آمادگی خود را برای تهیه برنامه جامع اقتصاد حمل‌ونقل با رویکرد بازآفرینی با نگاه به طرح جامع حمل‌ونقلی موجود اعلام کردیم که مورد استقبال ایشان نیز قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامدمانی فر در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری استان قزوین ضمن عرض تبریک انتصاب مهندس پیرنون به عنوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: این اداره کل بر اساس سیاست وزیر با هدف یکپارچه و متمرکزسازی خدمات مربوط به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه افزود: وزیر راه و شهرسازی با جدا کردن حوزه راهداری با مسئولیت مستمر و مداوم اجرایی از راه و شهرسازی، بستر مناسب‌تری فراهم کرده تا مدیران کل راه و شهرسازی در استان‌ها توان و تمرکز خود را روی برنامه‌ریزی و سیاست گزاری در موارد کلان قرار داده و مسئولیت خود را به عنوان هماهنگ‌کنندهٔ دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان به نحو بهتری به انجام رسانند.

مانی فر با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان در حوزه حمل‌ونقل بیان کرد: در همین راستا طی مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی آمادگی خود را برای تهیه برنامه جامع اقتصاد حمل‌ونقل با رویکرد بازآفرینی و در بستر ایرانشهری با نگاه به طرح جامع حمل‌ونقلی موجود اعلام کردیم که مورد استقبال ایشان نیز قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان‌ با تأکید بر ارتباط بیش از ۱۱ استان توسط راه‌های قزوین تصریح کرد: عبور تعداد زیاد خودرو از محورهای استان نه تنها نباید باعث نگرانی ما شود بلکه باید با یک برنامه‌ریزی درست به هر کدام از این ترددها به عنوان یک فرصت مغتنم سرمایه‌ای در حوزه حمل‌ونقل نگاه کنیم.

مانی فر در ادامه با اشاره به این نکته که این جایگاه از گذشته تا به امروز همواره باعث ایجاد اشتغال و توسعه در استان بوده گفت: ایجاد کاروانسراهایی از جمله سرای سعدالسلطنه، بازار قزوین و سایر مواردی از این دست‌نشان می‌دهد که قزوین در دوران گذشته خود از اقتصاد حمل‌ونقلی استفاده کرده و علاوه بر توسعه درونی، بسترهای رشد و توسعهٔ منطقه‌ای را نیز فراهم کرده است.

وی افزود: بناها و آثار ارزشمند تاریخی در استان نشانگر وجود اقتصادی مهم و ویژه در حوزه حمل‌ونقل در گذشته بوده و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که دست‌کم بتواند ما را به دوران شکوفایی خود در بخش اقتصاد حمل‌ونقل بازگرداند.

مانی فر ضمن تشکر از همکاران حوزه راهسازی اداره کل راه و شهرسازی یادآور شد: با تلاش دائمی و بی‌وقفه این عزیزان تا به امروز اکثر راه‌های اصلی ما تبدیل به بزرگراه گردیده و ۴ بانده شده است که این امر با توجه به شرایط اقتصادی کشور قابل‌تقدیر است.

مانی فر در پایان از کلیه دستگاه‌های خدمات رسان در استان که در امر راه و راهداری و خدمت‌رسانی به مردم برای سفر ایمن و کم‌خطر در حال خدمت‌رسانی و تلاش هستند، تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم که علاوه بر حامدمانی فر، گروسی مدیرکل مدیریت بحران، پیرنون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیگلری رئیس پلیس‌راه استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در محل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، از فعالان و برگزیدگان حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تقدیر گردید.

نظر شما