شناسهٔ خبر: 32295 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کارگروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی سومین کنفرانس بناهای بلند:

ضرورت تعریف ساختار اجتماعی برای سکونت شهری/راه‌حل مشکلات سکونت در بناهای‌بلند

انبوه سازی- بلندمرتبه سازی عضو کارگروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی سومین کنفرانس بناهای بلند، بر ضرورت تعریف یک ساختار اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی سکونت در بناهای بلند تاکید کرد.

به گزارش پاپیگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر محسن گودرزی عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در نشست هم‌اندیشی اعضای کارگروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی سومین کنفرانس بناهای بلند، گفت: تا کنون برای زندگی در بناهای بلند ساختار اجتماعی شکل نگرفته است، مردم کنار هم زندگی می‌کنند اما به شدت در خصوص معنا و تعبیری که از سکونت در این‌گونه ساختمان‌ها دارند، نزاع می‌کنند.

وی عنوان کرد: پدیده بناهای بلند موضوعی است که تا کنون هیچ مطالعات اجتماعی فراگیری روی آن صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد هیچ مکانیزمی برای حل مشکلات اجتماعی سکونت در این‌گونه ساختمان‌ها وجود ندارد.

گودرزی افزود: قوانینی که سازمان‌های حقوقی آپارتمان‌ها، به وجود می‌آورند نیز برای رفع مشکلات اجتماعی سکونت در این‌گونه ساختمان‌ها کفایت نمی‌کند. فرم حقوقی با محتوای اجتماعی سازگار نیست و به همین جهت قوانینی که در آپارتمان‌ها وضع می‌شود نمی‌تواند چالش‌های سکونت در آپارتمان‌ها را برطرف سازد./ 

نظر شما