شناسهٔ خبر: 32316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آیین بزرگداشت روز راهدار در سنندج برگزار شد

مراسم آیین بزرگداشت روز راهدار و رانندگان قانونمند کردستان همزمان با روز راهدار در سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان‌، آیین بزرگداشت روز راهدار و رانندگان قانونمند کردستان چهارشنبه شب برگزار و طی آن ۳۹ نفر از فعالان عرصه راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در بخش‌های مختلف شامل حامیان، راهداران نمونه کشوری و استانی، رانندگان قانونمند، همکاران امداد جاده ای و پلیس راهور، خبرنگاران و فعالان رسانه‌های حوزه راهداری تجلیل شدند.

در این آیین علاوه بر تجلیل از فیض الله بیگی، راهدار نمونه کشوری ۱۲ نفر نیز به عنوان راهداران نمونه شهرستان‌های استان و ۱۱ نفر نیز به عنوان رانندگان قانونمند کردستان معرفی شدند.

رانندگان قانونمندی که از آغاز انجام خدمت خود به مردم تا‌کنون تخلف رانندگی مرتکب نشده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این آیین گفت: راهداران سربازان جاده‌ها و ناجی مردم در شرایط سخت هستند و این افراد در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی قدم بر می‌دارند.

امیر قادری افزود: به گفته کارشناسان حوزه راهداری در صورت نبود حفاظت از جاده‌ها به ازای هر یک کیلومتر جاده احداث شده سه کیلومتر از جاده‌های قبلی از بین می‌رود.

به گفته وی حفاظت از حوزه راهداری صیانت از سرمایه‌های ملی است و باید توجه بیشتری در بحث راهداری انجام شود.

وی افزود: راهداری از جمله مشاغل سخت بوده و این خدمتگزاران در استان به دلیل شرایط جغرافیایی و وضعیت جاده‌ها با مشکلات بیشتری روبرو هستند.

به گفته وی، لازم است در بحث راهداری توجه بیشتری انجام شود و کنار معرفی شایسته خدمات راهداران به مردم، حفظ جاده‌ها و تاسیسات جاده‌ای نیز اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان نیز با اشاره به اینکه حوزه استحفاظی این اداره کل شامل هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر است افزود: یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از این میزان راه‌های شریانی بین شهری است.

نعمت الله خواجه‌ای افزود: راهداران استان هر روز با استفاده از ۳۰۰ دستگاه خودروی سنگین و نمیه سنگین برای ارتقای ایمنی و بازگشایی جاده‌ها به مردم استان ارایه خدمات می‌کنند.

به گفته وی، با وجود مشکلات مختلف، راهداران با روحیه ایثارگری ماموریت‌های خطیر خود را در تمامی اوقات بدون وقفه انجام می‌دهند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان با بیان اینکه این اداره کل سال جاری از اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها منفک شده است گفت: تفکیک این وظیفه اقدام دولت برای تحقق مطالبه مردمی است.

خواجه‌ای افزود: حفظ جاده‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و تامین امنیت سفر در محورها یک مطالبه مهم مردمی است که تفکیک شدن این ماموریت از اداره کل راه و شهرسازی تحقق این مطالبه را تسریع می‌کند.

اجرای موسیقی زنده، دف نوازی و اجرای نمایش طنز از دیگر بخش‌های آیین بزرگداشت روز راهدار و رانندگان قانونمند کردستان بود.

اکنون ۶۵۰ مامور راهداری در قالب ۱۳۰ گروه برای ارایه خدمات به رانندگان در جاده‌های کردستان مستقر هستند.

سازمان راهداری کل کشور سال ۱۳۸۲ زیر نظر معاونت راهداری وزارت راه و ترابری وقت (راه و شهرسازی فعلی) فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال جاری در استان‌ها زیر نظر اداره های کل راه و شهرسازی بود.

امسال طبق مصوبه شورای عالی اداری کشور با عنوان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای از اداره‌های کل راه و شهرسازی منفک تا چهار ماموریت راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای ایمنی عبور و مرور و مدیریت ترافیک جاده‌های کشور و توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی را تحقق بخشد.

 

 

 

نظر شما