شناسهٔ خبر: 32337 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده خبر داد:

تلاش ایرلاین‌ها برای موفقیت در اجرای طرح کفایت سرمایه/ حمایت سازمان هواپیمایی از ایرلاین‌ها در رسیدن به سرمایه مدنظر

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاش ایرلاین‌ها برای موفقیت در اجرای طرح کفایت سرمایه خبر داد و گفت: در حال حاضر تعدادی از ایرلاین‌ها به کفایت سرمایه مدنظر این سازمان رسیده‌اند و شرکت‌های باقی مانده نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی به این منظور به کار بسته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کفایت سرمایه ایرلاین‌ها توضیح داد: خوشبختانه پس از اجرای این دستورالعمل تقریبا تمام ایرلاین‌های ایرانی کار خود را برای رسیدن به عدد مدنظر سازمان هواپیمایی آغاز کردند و تاکنون گام‌های موثری در این زمینه براشته شده است.

به گفته وی، در حال حاضر تعدادی از ایرلاین‌ها به کفایت سرمایه مدنظر این سازمان رسیده‌اند و شرکت‌های باقی مانده نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی به این منظور به کار بسته‌اند.

مدیرعامل سازمان هواپیمایی درباره رویکرد این سازمان در برخورد با ایرلاین‌های باقی مانده نیز گفت: با توجه به نگاه مثبتی که این شرکت‌ها به پیگیری بحث کفایت سرمایه داشته‌اند سازمان هواپیمایی نیز ضمن نظارت بر فرایند اجرای کار، حمایت لازم را از آنها صورت خواهد داد تا شرایط مدنظر اجرایی شود.

عابدزاده درباره پایان یافتن زمان شش ماهه اجرای این طرح نیز اظهار کرد: آنچه اصلی‌ترین اهمیت را داشت پیگیری جدی این موضوع از سوی شرکت‌ها بود که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته سازمان در چارچوبی که کار در آن کلید خورده به حرکت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، در دی ماه سال گذشته سازمان هواپیمایی مصوبه کفایت سرمایه ایرلاین‌ها را نهایی کرد تا در چارچوب آن این شرکت‌ها موظف شوند ظرف شش ماه به رقم مدنظر این سازمان برسند.

بر این اساس شرکت‌هایی که مبادرت به اخذ پروانه برقراری پروازهای برنامه‌ای داخلی می‌کنند، ۱۷۵ میلیارد تومان، پروازهای بین المللی ۲۰۰ میلیارد تومان، همچنین شرکت‌هایی که مبادرت به اخذ پروانه پروازهای چارتری (دربستی) می‌کنند داخلی ۱۴۰ میلیارد تومان و بین المللی ۱۷۵ میلیارد تومان تعیین شد.

پروانه بهره‌برداری شرکت‌های بار هوایی ۵۰ میلیارد تومان و خدمات ایر تاکسی ۳۰ میلیارد تومان تعیین شده است. پروانه بهره‌برداری کامل، شامل برقراری پروازهای برنامه‌ای، چارتر و بار ۳۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است/

نظر شما