شناسهٔ خبر: 32394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۶۲ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال/ قرارداد خرید و نصب ۳۰ دستگاه سرعت‌سنج ثابت تا پایان سال

مراسم هم‌زمان با گرامیداشت یکم دی‌ماه روز راهدار ۲۰ راهدار، سه پلیس، چهار همیار بخش حمل‌ونقل، ۲ راننده بخش مسافر و ۱۸ راننده بخش کالا در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، هم‌زمان با گرامیداشت یکم دی‌ماه روز راهدار ۲۰ راهدار، سه پلیس، چهار همیار بخش حمل‌ونقل، ۲ راننده بخش مسافر و ۱۸ راننده بخش کالا در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

منوچهر سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: با ادغام معاونت راهداری به بخش حمل‌ونقل، ۳۰۰ نفر در حوزه راهداری و ۲۸۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری به این اداره کل انتقال یافت.

وی با بیان این اینکه بدون کوچک‌ترین خلل و مشکلی بخش راهداری ادغام و فعالیت‌ها در حال انجام و خدمت‌رسانی به مردم است، ادامه داد: ۱۵۱ گردنه در این استان وجود دارد.

سلمان زاده از ثبت بیش از ۶۲ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: سال گذشته در همین مدت بیش از ۵۶ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی استان توسط دستگاه‌های تردد شمار ثبت شد که تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی استان در سال جاری نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: ۵۰ دستگاه تردد شمار، اطلاعات تردد وسایل نقلیه عبوری را در ۲۵ محور ارتباطی استان در مسیر های رفت و برگشت به صورت برخط به مرکز مدیریت راههای استان ارسال می کند.

به گفته وی، مرکز مدیریت راه های استان با هدف کنترل و مدیریت ترافیک و حمل و نقل جاده ای، برون شهری، جمع آوری و تجزیه تحلیل داده های سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS)، با استفاده از فناوری جدید در بخش پردازش اطلاعات، ارتباطات و کنترل ترافیک امکان تصمیم گیری های مدیریتی و ساز و کارهای حمل و نقلی در زمان عادی و بحران را فراهم کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶ مجتمع خدمات رفاهی در استان فعال و به شهروندان خدمات ارائه می کند، تصریح کرد: مجتمع های خدمات رفاهی با هدف افزایش ایمنی و ارتقای خدمات مورد نیاز مسافران و رانندگان در طول سفر احداث می شود.

سلمان زاده تصریح کرد: هم اکنون عملیات ساخت ۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان در دست انجام است پیش بینی کرد تا پایان سال آینده سه مجتمع از این تعداد بهره برداری شود.

به گفته وی، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با میانگین سن ۱۶ سال، یکهزار و ۲۲۵ دستگاه مینی بوس با میانگین سن ۲۶.۵ سال و ۸۸۰ دستگاه سواری کرایه با میانگین سن هفت سال در چهارمحال و بختیاری فعال است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این نشست گفت: از سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری، یکهزار کیلومتر راه شامل ۱۵۱ گردنه است.

شهرام ندیمی اظهار کرد: به ازای هر یک کیلومتر راه در این استان یک پیچ خطرناک وجود دارد.

به گفته وی، براساس استاندارد ها و آئین نامه های مهندسی راه تمامی راههای این استان استاندارد هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: متوسط سرعت خودرو در محورهای استان سال گذشته ۸۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده که امسال این رقم ۸۴ کیلومتر بر ساعت است.

سلمان زاده تصریح کرد: قرارداد خرید و نصب ۳۰ دستگاه سرعت‌سنج ثابت تا پایان سال به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان منعقد شده است.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: ایمنی، انضباط، رعایت مقررات و به‌کارگیری عوامل در جاده‌ها با هدف رعایت سلامتی مردم و کاهش تصادفات است.

سرهنگ حمزه رفیعی ادامه داد: ژاپن با ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت و ۹۰ میلیون خودرو، آمار تلفات ناشی از تصادفات آن‌ها معادل یک سال تصادفات استان چهارمحال و بختیاری است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال‌های گذشته در توسعه راه‌ها در استان اقداماتی صورت گرفته است اما متناسب با توسعه وسایل نقلیه نیست.

سرهنگ رحمت‌الله نجفی ادامه داد: از سوی دستگاه‌های متولی فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از تصادفات و بروز تخلفات حادثه‌ساز رانندگی باید صورت گیرد.

به گفته وی، پلاک‌های عمومی و دولتی چهارمحال و بختیاری رتبه اول تجاوز از سرعت مجاز را در کشور دارند.

سرهنگ نجفی بر تجهیز و به روز نمودن ماشین‌آلات دستگاه‌های امدادی و پلیس تأکید کرد.

هم‌اینک سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه شامل ۲۱۵ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۱۳۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲ هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری است.

۲۶ آذر تا اول دی‌ماه هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری نام‌گذاری شده است.

نظر شما