شناسهٔ خبر: 32396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خوزستان انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی جاده کمربندی مسجدسلیمان

بازدید استاندار خوزستان در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی جاده کمربندی مسجدسلیمان گفت: امیدواریم پروژه جاده کمربندی مسجدسلیمان و دیگر پروژه‌ها مثل پروژه فرودگاه، پتروشیمی و آلومینیوم در مسجدسلیمان، در آینده نه‌چندان دور مسیر توسعه و آبادانی را برای این شهر به ارمغان بیاورند و مسجدسلیمان را از حالت فرسودگی خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی جاده کمربندی مسجدسلیمان اظهار کرد: در ارتباط با مناطق آلوده قرار است که شرکت نفت سریعاً منازل مشمول طرح مناطق آلوده را تعیین تکلیف کند و در جلسات گذشته از مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب خواستیم هر چه سریع‌تر منازلی که باید تخریب و خریداری شوند را مشخص و اعلام کند.

وی افزود: امیدواریم جاده کمربندی مقدمه‌ای باشد برای جاده میانبر این شهرستان که همیشه خواست همیشگی مردم این خطه بوده و هست چرا که باعث می‌شود مسجدسلیمان در مسیر جاده ترانزیتی بین استانی قرار بگیرد و از حالت بن‌بست خارج شود.

شریعتی تصریح کرد: در ارتباط با جاده میانبر نیز هم بنده و هم نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تأکید کردیم که نظرات مردم مناطق مختلف شهرستان لحاظ و حتماً به نحوی عمل شود که رضایت نسبی به دست آید و مناطق بیشتری از این جاده بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: در ارتباط با فرودگاه مسجدسلیمان نیز پیگیری‌های جدی شده است و در حال حاضر در ستاد کل نیروهای مسلح روال اداری آن در حال انجام است و ان‌شالله به زودی کلنگ سالن ترمینال فرودگاه نیز بر زمین زده خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: امیدوارم مسجدسلیمان در حدی که به ایران خدمت کرده است، کشورمان نیز در همان حد برای مسجدسلیمان خدمت کند.

جاده کمربندی و جاده میانبر از آرزوهای دیرینه مردم مسجدسلیمان است

همچنین علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در حاشیه این مراسم گفت: پروژه جاده کمربندی مسجدسلیمان و جاده میانبر از آرزوهای دیرینه مردم مسجدسلیمان است که امیدواریم به‌زودی محقق شود.

وی افزود: تشکر می‌کنم از این که استاندار مردمی خوزستان در این مدت کوتاه ۴ مرتبه به شهرستان ما سفر و به‌صورت ویژه به این شهرستان محروم توجه می‌کند و علیرغم محدودیت‌های شدید مالی با توجیهاتی که ارائه شد، پروژه‌های شهرستان در اولویت کاری وی قرارگرفته است.

ظاهری بیان کرد: توقع داریم پروژه‌های حیاتی مانند جاده کمربندی و میانبر مسجدسلیمان متوقف نشوند چرا که باعث ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم خواهد شد.

در ادامه این مراسم منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز اظهار کرد: بنا بر سیاست‌های راه و شهرسازی و پیگیری‌های نماینده شهرستان، ما ۵ مأموریت برای این شهرستان در نظر گرفتیم. یکی از این مأموریت‌ها جاده مسجدسلیمان به اهواز یا جاده میانبر است که شهر اهواز به شهرکرد را نیز پوشش می‌دهد و مأموریت ما این بود توسعه شهر در جاده میانبر دیده شود و در حال حاضر این طرح ۴ مشاور دارد که مراحل نهایی و طراحی آن را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به جاده کمربندی مسجدسلیمان افزود: این جاده به طول ۱۴ کیلومتر و عرض ۲۵ متر با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد تومان طی ۳۶ ماه احداث می‌شود و مسیر این جاده از دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و از ارتفاعات روستای زمان‌آباد، روستای چشمه زالووک، هشت بنگله و مالکریم عبور خواهد کرد و انتهای مسیر به پل تمبی متصل خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: با احداث جاده کمربندی مسجدسلیمان عملاً عبور و مرور خودروهای سنگین از سطح شهر را نخواهیم داشت و ترافیک شهری کاهش خواهد یافت که با پیگیری‌های نماینده مسجدسلیمان عملیات اجرایی تونل مسجدسلیمان به اندیکا نیز تا یکی دوهفته آینده آغاز و امیدواریم با احداث این کمربندی سال ۹۶ اتفاقات خوبی در بحث توسعه شهر مسجدسلیمان شاهد باشیم.

نظر شما