شناسهٔ خبر: 32403 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

محمدمهدی برومندی:

تلفات جاده‌ای وهوایی در دوره مدیریت آخوندی کاهش یافت/ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما نوسازی صنعت هوایی بود/ در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره به طور همزمان پروژه عمرانی فعال نبوده است

مهدی برومندی عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که در دوره مدیریت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی با توجه به افزایش قیمت‌ها و کسری منابع اقدامات قابل توجهی انجام شد، گفت: در طول دوره مدیریت آخوندی میزان تلفات جاده‌ای، هوایی و در سایر شقوق حمل و نقل کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی برومندی، با بیان این که از وقوع سانحه قطار مشهد متاثر هستیم و این حادثه تمام ملت ایران، مسئولان و شخص وزیر راه و شهرسازی را متاسف کرده است، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، نمایندگان مجلس نباید درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی تصمیم احساسی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه کارنامه عملکرد سه ساله عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی قابل قبول است، گفت: با توجه به شرایط مالی، وجود تحریم‌ها، کاهش درآمدهای نفتی، خوشبختانه آخوندی در رأس وزارتخانه مهم که نقش توسعه‌ای در کشور دارد توانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

برومندی با اشاره به مشکلات وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه عمرانی امروز با مشکلات متعددی که مهمترین آن مشکلات مالی بوده مواجه است. امروز وزارت راه و شهرسازی ۸ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است یعنی که در این حوزه به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان کار عمرانی انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: در حالی که با کسری شدید بودجه مواجه هستیم از سوی دیگر شاهد افزایش قیمت‌ها در بخش کالا و خدمات در طول سه سال گذشته بوده‌ایم. یکی از مهم‌ترین مواد مورد استفاده در پروژه‌های عمرانی و راهسازی قیر است که در طول سه سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته است.

برومندی ادامه داد: قبل از شروع دوره کار عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی هر کیلو قیر ۲۵۰ تومان بوده امروز شاهد آن هستیم که قیر به کیلویی ۱۸۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است و همواره قیمت مواد مورد استفاده در پروژه‌های عمرانی در نوسان بوده است.

وی به خبرگزاری ایلنا، گفت: به طور قطع وقتی درآمدهای کشور در حال کاهش است و قیمت‌ها هم روز به روز افزایش پیدا می‌کند طبیعی است که حجم کارهای عمرانی کمتر شود اما شاهد این هستیم وزارت راه و شهرسازی در دوره مدیریت عباس آخوندی اقدامات بسیار قابل توجهی در حوزه راهسازی، روکش راه‌ها و روسازی جاده‌های کشور انجام داده است و در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره به طور همزمان این حجم از پروژه‌های راهسازی در جریان نبوده است و من نمره خوبی به عملکرد وزیر در این حوزه می‌دهم.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش نوسازی ناوگان هوایی گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در کشور نوسازی صنعت هوایی بود که خوشبختانه در پسابرجام تلاش‌های خوبی در این حوزه انجام شد و امروز شاهد آن هستیم که قرارداد خرید نزدیک به ۲۰۰ فروند هواپیمای نو از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس منعقد شده است و به زودی شاهد ورود هواپیماهای جدید خواهیم بود.

وی افزود: از سوی دیگر سایر ایرلاین‌ها هم در بخش خرید هواپیما و اجاره ناوگان جوان هوایی اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند و امروز شاهد این هستیم که گام‌های بلندی برای رفع دغدغه نوسازی نوسازی ناوگان هوایی کشور برداشته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در حوزه نوسازی ناوگان هوایی هم به عملکرد وزیر راه و شهرسازی نمره خوبی می‌دهند، تاکید کرد: نمایندگان مجلس نباید احساسی عمل کنند و باید در فضای بهتر و منطقی تری عملکردها را مورد داوری قرار دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: چند ماه بیشتر از عمر دولت یازدهم باقی نمانده است باید اجازه دهیم مسئولان با فراغت خاطر درباره موضوعات کلان و مهم کشور تصمیم‌گیری کنند. امروز در مجلس بررسی و تصویب برنامه ششم و بررسی برنامه بودجه در جریان است و باید تمرکز نمایندگان معطوف به این موضوعات باشد.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را به صلاح مردم و کشور نمی‌دانیم، گفت: مخالف استیضاح عباس آخوندی هستم و معتقدم کارنامه عملکرد وزیر راه در طول چند سال گذشته قابل قبول بوده است.

برومندی با بیان این که باید به این نکته توجه داشته باشیم که در طول دوره مدیریت آخوندی میزان تلفات جاده‌ای، هوایی و در سایر شقوق حمل و نقل کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر از میزان تلفات و حوادث حمل و نقل مقایسه‌ای از این دوره و دوره‌های قبل داشته باشیم می‌بینیم که این روند هم مثبت بوده است.

نماینده مردم مرو دشت با بیان این که در حادثه قطار مشهد هم عامل انسانی موجب بروز این سانحه شد، گفت: در حال حاضر چند هزار کارمند در وزارت راه و شهرسازی مشغول به کار هستند و این که وزیری را که در رأس این تعداد کارکنان مشغول به کار است را بخواهیم استیضاح کنیم درست نیست.

وی همچنین با اشاره به استعفای محسن پورسیدآقایی مدیر عامل شرکت راه‌آهن گفت: معتقدم آقای پورسیدآقایی کار بسیار شایسته‌ای را انجام داد و برای اولین بار بود که در کشورمان مدیر مستقل یک حوزه مسئولیت را پذیرفت و امیدوارم این جریان تجربه‌ای باشد برای سایر مدیران باشد

نظر شما