شناسهٔ خبر: 32412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور حامد مظاهریان صورت گرفت:

آغاز نخستین كنفرانس ملی HSE در مازندران/ جزئیات كنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست/ سخنرانی معاون مسكن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی

کنفرانس نخستین كنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و مسئولان ستادی و استانی به مدت دو روز در محمودآباد مازندران آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی كنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان (HSE) با حضور حامد مظاهریان معاون مسكن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی و مدیران كل معاونت مسكن در حوزه‌های توسعه مهندسی، دفتر مقررات ملی ساختمان و برنامه‌ریزی و اقتصاد مسكن، حیدر نوروزی مدیركل راه وشهرسازی استان مازندران و جمعی از مسئولان ستادی و استانی در محمودآباد مازندران كار خود را آغاز كرد.

در این كنفرانس دو روزه كه امروز و فردا(یکشنبه و دوشنبه) برگزار می‌شود برنامه‌های سخنرانی و كارگاه‌های متنوع آموزشی تدارك دیده شده است.

براساس اعلام دبیرخانه كنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان برنامه‌های امروز ۵ دی‌ماه شامل افتتاحیه با سخنرانی معاون مسكن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی خواهد بود. كارگاه درس‌هایی از حوادث ساختمانی، پدافند غیرعامل، نگاهی ببه قوانین ناظر بر ایمنی كارگاه‌های ساختمانی و كارگاه كار در ارتفاع از برنامه‌های روز نخست این كنفرانس است.

همچنین از دیگر برنامه‌های روز نخست ارائه مقالاتی با عناوین بررسی اپیدئولوژیك، حوادث ناشی از كار در شهرستان آمل با نگاه ویژه به كارگاه‌های ساختمانی، بررسی تاثیر میزان بازشو و رنگ پوشش خارجی ساختمان در تهویه طبیعی با بهره‌گیری از مدل‌سازی (CSD)، مطالعه موردی (HSE PLAN) پروژه شهید صیاد شیرازی، بررسی تكنیك‌های تجزیه و تحلیل حوادث و مطالعه شاخص‌های حوادث یك پروژه عمرانی و همچنین بررسی عملكرد سلامت و ایمنی تجهیزات، مصالح و منابع در پروژه‌های ساختمانی از دیگر برنامه‌های روز نخست كنفرانس است.

برنامه روز دوم همایش شامل ارائه مقالاتی با عناوین بررسی حوادث ناشی از كار در كارگاه‌های ساختمانی، تحلیل راندمان مالی سیستم‌های تولید همزمان گازسوز و خورشیدی با هر كاربرد در ساختمان‌های مسكونی، هشداردهنده‌های بصری در سیستم‌های اعلام حریق و اعلام خطر به منظور افزایش ایمنی ناشنوایان و كم‌شنوایان و همچنین ارزیابی ریسك‌های ایمنی و بهداشتی افراد شاغل در صنعت ساختمان‌سازی به روش (HAZAN) خواهد بود.

همچنین كارگاه EIA در صنعت ساختمان، HSE در نظام پیمانكاری، اهمیت معاینات شغلی در كارگران ساختمانی و تجریبات  HSE در كشورهای پیشرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز دوم كنفرانس خواهد بود.

گفتنی است اختتامیه كنفرانس دوشنبه پس از ارائه مقالات و كارگاه‌های آموزشی با حضور معاون مسكن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی و دیگر مسئولان ستادی و استانی در محمودآباد به كار خود پایان خواهد داد.

شایان ذكر است مبحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان مبحث ۱۲ قانون مقررات ملی ساختمان را شامل می‌شود.

نظر شما